Dagens ros

...till Ewa!! Tack för att du ville byta turer med mig! Det uppskattas mycket!

Är på jobbet nu. Lugnt som fasen här idag. Långtråkigt.
Ska samla ihop alla till maten som serveras kl 12 men sen har jag inte så mkt mer att göra idag.
Bara vänta på att klockan ska bli 16...

Hoppas ni alla får en bra kväll. Svinkall lär den väl bli åtminstone.

Med dom här raderna säger jag tack å hej för i år.
Sköt om er å ta det lugnt ikväll!

Nyårsklänningen

Det blev till sist en svart klänning. Efter en hel dags intensivt sökande efter ett reaplagg så hittade jag till slut den här på Gina Tricot. Men inte till reapris tyvärr.
Hittade inte ETT enda plagg i hela stan på den här värdelösa rean.
Dom rear ju bara ut kläder som man inte vill ha!



1 år har snart gått

Ännu ett år till ända.

Årets bästa? Framtidsplanerna börjar äntligen falla på plats.

Årets sämsta? Rahbi!

Nu längtar jag bara till sommaren... fy fan vad jag älskar värmen!!
Snö och is är fint! Det är kanonfint! MEN jag Ä R sommarmänniska... å jag lär så förbli.
Kanske borde man sluta vara miljövänlig å istället heja på den globala uppvärmningen??

Bilder från dagen

Vi tog en promenad i skogen jag, Ida, Johan, Kjell och Alva.
Det var helt otroligt skönt att komma ut och skogen var så underbart fin!!




Johan och Kjell behöver karta så vi inte går vilse =)

























Det har varit en helt otroligt fin dag! Det var längesen man såg så mycket snö!
Hela julhelgen har för övrigt var kanon på alla sätt å vis!
Enda nackdelen är att jag inte kan vara ledig nu när barnen har lov och Johan är ledig.
Det hade faktiskt varit värdefullt att få tillbringa mer tid med dom.

Men trots det så mår jag så förbannat bra!!

Julklappar

Ja det var det då ingen brist på.
Av Johan fick jag en Soda Stream. Köper Ramlösa så gott som varje dag så det var verkligen önskat!



Vi fick även biljetter till Jill Johnson i April!! En förbannat duktig sångerska så det ska bli skitkul!



Barnen fick såklart massor!! Sanna fick mobiltelefon, Ida fick en karaokemaskin, dom fick smycken, smink och kläder m.m m.m... men jag har faktiskt inte fotat allat det där. Jag vet fan inte vart jag ska börja!!

Men skit i det! Barn får så mkt saker ändå så det uppskattas knappt ändå. Å vem kommer ihåg alla sakerna om en vecka?? Inte gör dom det iaf... barn får alldeles för mycket grejer!!

Men, men =) Vi är alla nöjda!!
Jag hann träffa alla nära och kära trots jobb och dåligt väglag.
Firade med Johan och hans familj på julafton. Det var god mat och mysigt på alla sätt å vis, men har man jobbat hela dan å dessutom sovit helt skit så är man rätt trött.
Jag var faktiskt helt slut.
Somnade gott i soffan sen kan jag lova ;)

Juldagen firades med pappa, bröder och mina tjejer. Lugnt och stilla å det var trevligt å mysigt även här, men man börjar lessna rätt ordentligt på julmaten...

Imorrn far vi vidare igen =)
Åker till Johan för att äta middag hos hans föräldrar och sen dra vidare på bio. Göta Kanal 3 ska vi se.

Nu är jag trött. Less på julen. Längtar efter värme å sommar.
Gonatt

Julstök, Julbak å Julstress!!!

Är skitdålig på att uppdatera bloggen. Men jag HINNER INGET!!!
Jag jobbar jämt! Julklapparna var såklart inte klara förrän idag! Maten...? Knappt börjat å icke handlat färdigt den heller!
Men bakat har vi gjort iaf


Pepparkakor


Bakade med mycket kärlek


5-minuterskola


Kolaris


After Eightkaka i muffinsform

Bananfudge och Skumtomtar doppade i choklad gjorde dom också, men det glömde jag visst att ta bilder på så det får ni klara er utan =)

Lite mer julstämning i år.
Det snöar massor. Snön dämpar ljud och det känns som ett helt landskap insvept i tjock vadd.
Det är lugnt och stilla. Rofyllt. Det är skönt när man för övrigt är så stressad så man skulle kunna gå sönder.
Så här snöar det utanför min lägenhet nu i skrivande stund


Nu blir det snart sängen... Imorrn uppdateras bloggen troligtvis inte.
Merry Christmas to all!

Julmat

Mätt å belåten.
Sådär mätt så man inte riktigt vet hur man ska bete sig. Jag mår illa.
Men gott var det.
Firar ju inte jul med barnens faster å familj så vi var där ikväll.

Chrille dukade omsorgsfullt




Barnens farfar med sambo var också med




William var lite ivrig och slängde sig över största julklappen... tur att den var till honom då hehe




Josefin kunde inte för sitt liv stå stilla tillräckligt länge för å låta mig ta en bild. En pyjamas fick hon iaf...




Sanna fick pengar =)

(Ida också men hon var inte med ikväll. Hade avslutning på badhuset med sin gymnastikgrupp)



Williams bilbana fångade allas intresse






Frosseri/kaloririk helg

Fy fasen vad vi har ätit!! Gott var det ju såklart... men som vanligt kanske lite onödigt mycket.
I lördags var vi på fest. Kan ju ha varit nåt glas vin för mycket oxå, men jag tror det var nåt i salladen!
Blev så hemskt törstig dagen efter... Konstigt :)

Så idag har man vart lite sliten. Men, men... det var inte så farligt ändå å roligt hade vi!
Vi packade på oss rejält med kläder på förmiddan å gick ut i skogen.
En gran fick jag med mig hem å vi grillade korv å hade faktiskt riktigt mysigt!


Johan och Hugo




Kjell och Linda. Det är inte trädet som brinner... det är en fackla




Å våran lilla grillbrasa =)

Barnens pyssel

Sanna har gjort en ganska stor å riktigt snygg spegel i slöjden! Hon är jättenöjd med den och det förstår jag!
Så tanken är nu att den här ska upp på väggen i hennes rum!




Ida har gjort en tomtefamilj och när vi har fått upp granen så ska dom bo under den tycker hon :)

Är dom inte underbart fina?


Hon gjorde även tomtar som hon vill ha i sitt fönster. Ska se om jag kan hänga dom i gardinstången.


Jag är ju inte den som julpyntar för tidigt. Tycker man hinner lessna på skiten fort ändå sen.
På tisdag ska jag å barnen ha en mys/pyssel/bakkväll här hemma. Då ska det bakas godis, pepparkakor å annat gott! Granen ska kläs å vi pyntar å fixar!
Ser fram emot den kvällen =)






Julklapp från Lidköpings kommun

*suckar*
Lågbudgetjulklapp blev det i år.
En julklappscheck från Ginza. Det behöver iofs inte vara så dåligt... om man ens hade fått beställa från Ginza!!!
Nä Kommunen har köpt upp ett lager skitfilmer å dyngmusik blandat med värdelösa böcker. Sen får man välja fritt från den listan! TACK!
Hade det inte varit bättre med ett presentkort på en bestämd summa så kunde man själv ha fått välja vad man vill på Ginza?
Kan tänka mig att kommunen fick en sjuhelvetes mängdrabatt när dom köpte upp hela Ginzas "Överbliven-skit-som-ingen-vill-ha-lager"
Rekommenderat pris i handeln ligger väl på runt 80 spänn?

Blev en film till barnen iaf...

Mystiska utslag

Var på vårdcentralen med Ida idag. Hon har nu haft feber sen i fredags och dessutom fått konstiga utslag. Mest på ryggen.
På vårdcentralen har dom ingen aning om vad det kan vara så vi skickades hem med en tub kortisonkräm.
Får hoppas att det hjälper... det lindrade iaf klådan så det är inte lika ilsket rött längre.
Det som förbryllar både mig och dom är dom konstiga ringformarna nere på ryggslutet.


Ser lite skumt ut men vi får hoppas att det är nåt virus som orsakat detta. Då bör det snart vara bra.

Ikväll blir det julbord med jobbet =) Ska bli gott!

Lucia

Idag var det då den 13/12.
Jag å mina kära arbetskollegor har den senaste månaden blivit ihärdigt påminda om vem som fyller år idag. Så det har ni väl inte glömt? haha
Ja shit... hon är söt lilla tanten :) Grattis till henne!

Lucia är egentligen ingen vacker historia. Enligt gamla berättelser svor hon evigt kyskhetslöfte redan som barn.
Modern fick inget veta. När modern sen blev svårt sjuk botade Lucia henne genom sin tro och sina böner...
Jo då...så gick det till!
Modern hade tydligen redan lovat bort sin dotter till en man, men som tack för att Lucia botade henne så fick hon bryta förlovningen.
Vilken snäll mamma va?

Men på den tiden sårade man inte en man ostraffat. Speciellt inte om man var kvinna. Han blev ju självklart kränkt och Lucia torterades. Historien berättar om kokande olja och utstuckna ögon... ganska vulgärt med tanke på hur vacker Lucia framstår idag.
Det som till slut dödade henne, enligt legenden, var ett svärd genom halsen.



Jag föredrar dock en Lucia med långt svallande hår och ljuskrona...

Skithelg

Inte nog med att jag jobbar... Ida är sjuk.
39,3 i feber å har spytt.
Hade sett fram emot att få träffa Johan i helgen men det sket ju sig direkt.
Så nu ser jag honom inte förrän på lördag å det känns faktiskt rätt surt att inte få se honom alls på 14 dar.
Men va gör man? Ida rår ju inte för det...shit happens antar jag.
Blev lite besviken bara... inte på henne såklart, men på hela situationen.

Bara hoppas att kommande vecka går fort!

Nu bäddar vi ner oss i soffan å hoppas att hon kryar på sig snart!

Intagningsbesked

Idag kom det jag väntat på...
Intagningsbeskedet till Komvux!
Så den 11/1 börjar jag läsa på Campus. Matte A och Samhällskunskap!

Äntligen känns det som man faktiskt är på väg åt rätt håll!

Dagens roligaste bild!




Hahaha jag tycker att den är skitrolig!!

Julfrosseri

Läste en artikel i Aftonbladet förut. "Julbord utan att gå upp i vikt"
Nu börjas det... *suck*
Samma vartenda jäkla år! Det radas upp det ena magra alternativet efter det andra. Ät som experterna säger å du finner evig lycka genom att hålla vikten eller rent av tappa några kilon!
Hurra!
"Frossa inte – smaka en sked av allt du tycker om"
"Satsa främst på enkla råvaror som lax, sill, brysselkål och potatis"
Va?! En matsked?? Sill å Brysselkål?? Undrar om dom lever som dom lär? Kan tala om att jag skulle bli redigt förbannad om jag blev serverad sån skit istället för traditionell julmat.
Vad vore julen utan frosseri?
Jag ska ta mig fan frossa i Jansson gjord på äkta vispgrädde och smör!
Jag ska äta kola och knäck å godis! Å framför allt ska jag dricka mycket julmust!

Det finns dock en å annan människa där ute som inte gillar julmust. Det är faktiskt sant!
Jag har träffat en sån på riktigt å dom finns! Måste fattas en gen...
Hur som helst. Jag kan istället rekommendera Ramlösa med Granatäpple.




Vill passa på att visa er en tavla också som Ida gjort i slöjden.
Tycker att den är jättefin! Dessutom har hon valt ett av mina favoritmotiv!

5 km i Råda

Jodå... 5 km idag också.
Det gick inte bra idag heller men det gick bättre än förra gången, vilket iofs inte säger så mkt.
Skittid med andra ord. Det tar mig en halv evighet att jogga dom där kilometrarna.
Förbättrade tiden med ett par minuter, men det är långt ifrån tillräckligt.
Förr tog jag rundan på 20-25 minuter... Nu tar det ca 40!!!
Men, men... bara å jobba på.

Ikväll blir det Luciafirande på fritids. Det brukar vara fint :)
För övrigt händer i vanlig ordning inget alls. Precis så som jag vill ha det! Lugnt å skönt!






Mitt ljus ikväll brinner för S... R.I.P

Blaze Of Glory

Vilken satans bra låt det här är!
Det här fick bli kvällens vikaihoptvättenlåt

Boktips

Jag jobbade inatt. Vakade över en gammal man.
Han var ganska lugn hela natten så jag hade som tur var med mig en riktigt bra bok!


En riktigt fängslande bok. Man har svårt att lägga ifrån sig den och tack vare den här så höll jag mig vaken hela natten. Läs hennes Fjällbackaserie!! Den finns i 7 delar... Ni kommer INTE ångra er!
I hennes romaner hänger alltid morden ihop med felsteg i det förflutna.
Det gör att hennes böcker är både spännande och trovärdiga!


En kanna kaffe, 2 Energidrycker, Ramlösa, Fanta, Frukt och Godis är också sånt som man måste ha när natten är lång.

Julklappsinköp

Att vara ute i god tid är inte min grej. Julklappar SKALL inhandlas i sista stund. Så är det varje år.
Jag kommer förmodligen aldrig att bättras på den punkten heller så det är la bara å gilla läget antar jag.
Men hursom... I helgen blev det iaf Ullared!
Det var lite för mkt folk för att man skulle orka med en hel dag men vi fick köpt lite julklappar =)
Bilder på vad jag köpte vågar jag inte lägga ut pga nyfikna barn!
Så det kommer efter jul...

Söndagen var ganska lugn. Vi sov till 9.30 så jag var ordentligt utvilad. Somnade ifrån Dansbandskampen nån gång efter kl 20 å sov i stort sett oavbrutet till 9.30 dan därpå.
Det var ganska fint väder så vi var ute en stund på förmiddan å pojkarna lekte av sig lite.
Lite prickskytte blev det.
Själv ville jag inte skjuta nåt. Blir så dumt när jag bräcker dom allihop tänkte jag.... Lika bra att avstå =)



Körde fast med Johans bil!
Ja inte jag då förstås... ;)







Blev räddade av Johans pappa som fick komma med traktor




Blev ett ganska djupt spår ute på Kjell Kriminells gärde....



Uppdatering....

Hinner inte uppdatera nåt vidare idag heller. Ska strax iväg å jobba natt.
Bilder från helgen kommer imorrn kväll istället.

Så tyvärr har jag för tillfället inget mer att skriva om just nu!
Måste till affären nu å köpa en massa onyttigt så jag orkar vara vaken hela natten!

Olika grader av trötthet

Trött, Tröttare, Tröttast?
Vad kommer sen? Tröttare än tröttast?
Tro mig... jag är tröttare än så!
Idag är jag fan helt slut. Intensiv dag från början till slut.

Skiter i å beskriva min dag. Dels för att den är helt otroligt ointressant å dels för att jag inte orkar!

Lite mer spännande inlägg blir det nog efter helgen som inkluderar en resa till Ullared!

=) Gonatt!

Kalasdag

Ida ringde mig på jobbet kl 15.30
-Jag tänkte på mitt kalas! Jag vill ha det ikväll och jag har redan bjudit kompisar!! När kommer du hem? Dom kommer kl 16!
Haha vad gör man? Jag slutar liksom jobba kl 16 =)
Men är man mamma så är man... då ska man bara fixa!
Å det gjorde jag allt också. Förr eller senare så måste hon få a sitt kalas så varför inte idag?

Har faktiskt dragit ner på mina nikotintuggummi också! Tuggar bara hälften nu mot vad jag har gjort... å det går faktiskt riktigt bra! Är förbannat duktig om jag får säga det själv!
Att sluta helt existerar inte i min värld än. Nån last måste man väl få ha?



Kaffe är en annan kär last. Den gör jag mig aldrig av med! Förresten ser jag det inte som en last. Det är ett måste. Det handlar om mitt fysiska och psykiska välbefinnande.
Nu måste jag fixa en kopp bara för det...




Lite mysigt

är det iaf med en stjärna i fönstret. Sitter med en filt runt mig, en kopp te och det är mörkt och tyst... ja jag njuter faktiskt av att bara sitta här och göra ingenting!




Tog för övrigt en vända i spåret idag. 5 km i Råda! Det gick väl sådär... man är ju inte direkt i toppform!
Inte i form alls om jag ska vara ärlig.
Den där halvmilen tog ungefär dubbelt så lång tid som den gjorde förr.
Undrar vart fan kondisen tog vägen??

RSS 2.0