Påsktårtan

 
Visst blev den fin? Jag och Ida gjorde den o vi blev jättenöjda!
 
För övrigt har påsken varit lugn men alldeles för mycket mat o godis!
26 propoints/dag äter jag ju normalt. Bara igår blev det 84... inte så lyckat men helt klart värt det!
Ny vecka nya tag nu!

Nisse

Han är fet han! 8 kg! Stadig kisse det där... han fastnar i kattluckan när han ska in/ut å han når inte å tvätta sig i röven.
Dags å banta!
 
 
Hugo hjälper honom tack o lov! Äckligt men tacksamt... Nisse luktar skit.
 

Första delmålet!

Idag visade vågen på -1 kg till vilket innebär att jag gått ner 10% av min kroppsvikt... Det är inte så mycket som det låter, tro mig, det syns knappt.
MEN det är iaf ett steg till i rätt riktning o jag är nöjd.
Nu är det påsk så jag får la inte ha några större förhoopningar om att gå ner nåt nästa vecka.
Men det är det värt. Jag ska fan ha godis, mat å påskmust!
 
Å du Äwa... kom hit å hälsa på!! Ta med dig Marjana också! Jag vill visa hur jag bor, jobbar å lever!
Snart är det sommar å semester å då förväntar jag mig ett besök :)

Svensk vår

 
Bara å gilla läget. Med all säkerhet kommer det se ut såhär inom en snart framtid!
Ser det inte skönt ut?
En ny istid kommer... inte som den på dinosauriernas tid men nog fan blir det kallare.
Det talas om en mindre istid där vintrarna blir längre å kallare, om dom ens ger med sig.

 
Optimist ja! Alltid! Särskilt när det är kallt jämt :)

Otroligt men sant!

-1,6 kg.
Det trodde jag aldrig!
Hur mycket kan man gå upp i vikt på ett halvår egentligen?
Jag flyttade ju hit i juni... dom byxorna jag hade då kan jag fortfarande inte ha trots att jag gått ner 7,4 kg.
Så från juni till december har jag alltså gått upp minst 10 kg. Det måste vara så.
Ofattbart.
 
Men det här var roligt :) Går jag ner 0,6 kg till så har jag nått första delmålet!

Träningsvärk och skogshuggning

Ingen lyckad kombination. Särskilt inte när det är armarna man har som ondast i!
Helt slut nu och ska jobba mellan 12.30-17.30...
Sofia, som jag tränade med igår ligger hemma i magsjuka idag. Bara hoppas att jag inte blev smittad...
Ida har haft det å Johan har haft det men jag har klarat mig *peppar peppar*
Måtte jag klara mig den här gången också!
 
Skokgshuggarbild
 
 
 
 

Jag visste det!

0 kg ner denna veckan, vilket ger ett snitt på -0,4 kg/vecka.
Man tappar orken lite när det blir så, men det är bara köra på ännu hårdare.
Förra veckan tränade jag ju inte alls å bara 2 ggr denna veckan så jag gissar att det kan bero på det.
Får lägga i en högre växel nu helt enkelt...
Bara snöhelvetet kunde se till å försvinna så man kan röra sig utomhus utan att riskera o bryta både armar o ben!

Vägdag

Ja imorrn är det dags igen. Känns som att det går för sakta just nu... det är segt!
Men jag får skylla mig själv, jag sköter det inte direkt snyggt på helgerna och nu på lördag är det fest.
Det är bara o kämpa på men det är lätt att man tappar motivationen när man bara minskar med ett par hg/vecka.
 
I Maj ska vi på bröllop iaf och då ska jag ha gått ner minst 8 kg. Vore la fan om jag inte klarar det med tanke på att jag förra fredagen hade gått ner 5,8 kg.
Långsam viktminskning sägs ju vara det bästa men jag är otålig!
Men jag är också matfrisk så jag gissar på att jag får stå ut med att det går sakta.
 
Å så hatar jag vintern ifall ni inte redan visste det! När fan tar det slut? -18 här idag...
 
En rolig bild hittade jag iaf :)
Jag är inte så överförtjust i att katterna klänger på mig när jag ska se på film eller ligger i sängen men det struntar dom uppenbarligen i. Ungefär såhär kan det se ut:
 
 
Det är en hund på bilden, det vet jag, men katterna är likadana!
 
 

Hussvampen

Ja den renoveringen går då sakta framåt, det är en sak som är säker.
Dels har vi egentligen inte tid med det här just nu, det är dyrt å svårt som fan!
Det är inte bara att riva bärande väggar...

Är så trött på det där nu. Finns liksom annat å hålla på med inne i själva boningshuset... vi har t ex inte en riktig tvättstuga utan använder sovrum å hall till torkning av tvätt.
Även tvättkorgen får gömma sig bakom en dörr i hallen på övervåningen.
Skulle vara skönt å få klart det där men icke!
Det rummet får stå oinrett ett par år till pga den jävla svampen!
Känns egentligen lågprioriterat att renovera ett hus som man inte ens bor i men görs inget så rasar det ju!
Garaget är i samma hus men det går ju inte heller använda till annat än förvaring av verktyg just nu.
 
 
Den bärande väggen ni ser där med fönstret är nästan helt borta nu...
Ser det roligt ut så är ni välkomna att hjälpa till :)
Här finns obegränsat med jobb!

Sångbok från förr

Hahaha man kan undra hur det skulle låta om barnen fick sjunga den här sången i skolan idag ;)
Det här är från en sångbok som vi hittade hemma hos Johans föräldrar.
 
 
 
 
Pappa hittade också nåt roligt... han släktforskar och i o med det så har han köpt en kyrkobok där diverse förteckningar finns över folk.
Prästernas ordval på den tiden skulle väl kanske inte passa så bra in idag men jag fick mig ett gott skratt iaf ;)

seg vecka

-0,2 kg.
Jobbets fel säger jag. Har inte kunnat träna en enda gång pga jobb!
Men så blir det ibland. Jag kan inte gärna tacka nej till jobb för å träna.
Så jag får väl vara glad att det blev ett minusresultat iaf trots bristen på träning.
 
Ny vecka nya tag =)

Sommarjobb

Ja då var det bestämt att jag ska vara på samma avdelning som jag var på förra sommaren.
Jag stortrivs! Å det är just det som är problemet. Jag trivs så förbannat bra på alla avdelningar å även i hemvården så jag kan inte välja... det går inte!
Slumpen fick avgöra kan man säga... den ena chefen var mer påstridig än den andra å det avgjorde ;)
men det gäller ju bara 4 veckor. Jag ska faktiskt vara ledig en period också.
 
Jag har ju alltid sagt att det inte är nån idé att bara byta arbetsgrupp för att jobbet är detsamma.
Visst.... det är samma.
Men ändå inte. Jag vill rekommendera er alla att byta arbetsplats å gör det NUU!
Jobbet blir roligt igen! Det är faktiskt så.
Nya vårdtagare, andra rutiner, andra arbetsmetoder, andra rutiner... ny personal.
Det sistnämnda måste inte vara positivt för vem ska hålla ordning på mina nycklar nu Mooonika?
Kanske tur att hemvården här använder kodlås å inte nycklar ;)
Dessutom saknar jag någon som ger mig en kram när kommer till jobbet! Så gör alltid Mooonika!
Å jag saknar Marjana hos mig i soffan när jag är trött! Jag vill ha Lena som helgpartner å störa henne när hon har kökstjänst!
Anettes sätt att säga ifrån behövs här... jag skulle ha stor användning av henne! Å hennes sinne för humor kan jag sakna många gånger!
Jag saknar Äwas glada stämma som alltid som fått mig att må så bra!
Jag vill köpa frukost med Camilla och höra hennes fräcka skämt, jag vill höra Eva Meijers klockrena kommentarer och jag vill fortsätta inspireras av Lillwi som är aktiv o cyklar till jobbet med ett leende varje morgon i ur o skur...
Jag behöver gammelÅhman för vem ska annars hjälpa mig med alla provtagningar å remisser? (Hon kan allt)
Dessutom är hon en fantastisk lyssnare!
 
Jag skulle kunna fortsätta.... Jag har såklart jobbat med så många fler som betytt mycket, inte minst Karin och Ingemarsson som också ligger mig varmt om hjärtat men raderna räcker inte till.
 
Kan ni inte flytta hit?
 
 

Minus igen :)

-1,2 kg denna veckan. Nöjd!
Tryckte genast i mig en snickerskaka som belöning å nu ligger jag i soffan å latar mig.
Fortfarande långt kvar till målvikten dock och när jag provade mina gamla jeans igår tappade jag nästan hoppet.
Jag kan inte fatta hur långt jag lät det gå! Varför?
Jag älskar mat o jag vill ju inte avstå nånting. Jag vill kunna äta av allt och därför har dieter som lchf osv inte fungerat på mig.
Vad vore morgonkaffet utan mackor? Ägg o bacon i all ära men utan kolhydrater stannar man. I alla fall jag.
Följer man lchf får man ju inte ens äta så mycket frukt man vill. Det är för många förbud för mig.
 
Nu sjunger fåglarna här utanför o solen skiner. En promenad innan jobbet är ett måste!
 
 

RSS 2.0