oooh..

Det finns visst 22 avsnitt av The Vampire Diaries
Vilken lycka!!!
Då kan jag se fram emot 3 avsnitt till :)

Om du inte redan följer den serien Louise så föreslår jag att du tankar hem den. Du skulle älska den!!
Problemet är bara att man älskar den för mycket så det blir liksom inget annat gjort här hemma.
Jag kan komma på mig själv med att sakna den när jag är hemifrån!!
Nördigt kan tyckas.
Må så vara... men det kan inte hjälpas.



Utlovade bilder

Tyvärr togs det inte så många bilder under Spa-vistelsen, men jag fick med det viktigaste iaf... nämligen alla goda drinkar!!

Min drink till vänster med Passionsfrukt var mycket god! Johans drink till höger... Kommer inte ihåg vad den heter men den var god den oxå!


Med Björnbär... kanongott!


Den här drinken var godast! Men den var absolut godast alkoholfri. En riktig drömdrink..
(Lägg märke till mina fina naglar)


Irish Coffee

Det finns lite mer bilder men jag orkar inte ladda upp mer... Vampyrerna ropar på mig!
Jag har bara ett avsnitt kvar å sen ska jag återvända till mitt normala liv!





Jag ska blogga...

men inte ikväll. Jag är förlorad i Vampyrernas värld så jag glömmer allt annat.
Sorry...
Ska försöka lägga ut lite bilder imorrn å komma på nåt vettigt att skriva om.

The Vampire Diaries



Tillbringar varje kväll med att slaviskt och tvångsmässigt titta på denna underbara serie!
Jag vill inte sova trots att klockan nästan är tolv... Försöker ljuga för mig själv å intala mig att jag orkar upp imorrn om jag bara ser ett enda avsnitt till... bara ett!
Så blir det inte.
Nu tvingar jag mig att stänga ner... Gonatt!

Chokladkola

Lätt å smidigt att slänga ihop.
Vad sägs om min egenhändigt designade aluminiumform?



Å här är resultatet... Fin så man blir tårögd, eller hur? ;)


Nu sak jag söva Ida här å sen blir det The Vampire Diaries
En sjukt bra serie! Man blir beroende av såna där braiga serier. Vill helst bädda ner mig å sträckglo på alla 18 avsnitt i följd.

Längtar...

Nästa helg blir det Spa :)
Det ska bli ofattbart skönt! Jag ska packa med mig badkläder, myskläder, en flaska vin å sen bara njuuuuta!!
Vi behöver en sån här helg nu... Åker man iväg så finns det inga måsten, man kan bara luta sig tillbaka å koppla av.
Inget som stör. Förhoppningsvis blir det bra promenadväder också så man kommer ut i naturen lite.
Enligt yr.no så ser den kommande veckan inte så bra ut men vad vet dom? Glädjedödare.

För att helt byta ämne så måste jag även nämna att Blutsaften faktiskt hjälpt.
Jag är t.o.m piggare på morgonen! Jag som annars varit den raka motsatsen till pigg. Att känna att man orkar igenom en hel dag är mycket värt. Den sista tiden har jag varit så trött så jag inte orkat existera. Jag orkade inte med mig själv helt enkelt.
Men nu är jag snart på topp igen =) Har börjat komma igång lite lätt med träning igen å det känns skönt att orka med det också!

Nu ska jag dock vrida ur min kropp på dom sista krafterna å hänga tvätt sen blir det välförtjänt vila efter en lång helg!

14 barn

Är vansinne. Det har jag sett på tv! Det hela är så sjukt så jag väljer faktiskt att inte kommentera det mer än så.
Tycker mest synd om mig själv för att jag såg programmet.

Favoritprogrammet just nu, (förutom Halv Åtta Hos Mig), är Erik och Mackan med sin serie Guldfeber.
Precis som dom vill jag bli rik. Snuskigt rik.
Tänkte att man kanske kunde få ett å annat tips där... Tack vare dom vet jag iaf vad jag inte ska göra!
Sen har ju dom ett startkapital på 50.000, vilket är 50.000 mer än vad jag har...
Det känns lite som om den där Lottovinsten skulle komma till användning nu!







Motionsspåret



Nu är äntligen snön borta!! Väntar med spänning på vem som blir den första att gnälla på värmen.
Det blir inte jag iaf!
Tog ett varv i spåret idag. 5 km i rask takt med mina bentyngder.
Jag tyckte det var skönt men min älskade ischiasnerv tyckte inte om det. Å det säger han rätt så högt nu!
Men varför lyssna på det?
Jag ska ta ett varv till imorrn när jag är ledig. Bara för å visa ischias vem det är som bestämmer här.

Nu ska jag krypa ner i soffan å vägra svara i mobilen. Det ringer så många idioter på min lilla Golf nu ikväll så jag är en hårsmån från att få ett raseriutbrott på nästa som försöker pruta.
Det står ändå i annonsen... PRUTAT OCH KLART!!
Vad är det dom inte förstår??


Tips!!

Ni ska få ett gott råd. Ni sparar 20 spänn om ni lyder det.
Köp aldrig Dolmio pastasås. Köp den inte nånsin om ni gillar pastasåser som smakar nåt.
Det var en sann besvikelse å 20 bortkastade kronor!

Men vad kan man vänta sig av en sån här dag? Allt gick från det att jag vaknade så varför skulle det vända nu?
Funderar på å lägga mig tidigt å hoppas på att morgondagen blir bättre.
Gör om, gör rätt!




Nils

Det nyaste tillskottet ska alltså heta Nils. Rätt coolt namn på en kisse. Kissen Nisse!
Träffade honom idag för första gången. Han är 3 veckor gammal nu så än dröjer det innan han får komma till sitt nya hem.
Kameran glömde jag i vanlig ordning så det blev bara en halvdassig mobilkamerabild!




Vi har byggt lite mer på båtskjulet också, men laptopen tycker inte om min digitalkamera så bilderna kan jag inte ladda upp. Å byta dator orkar jag icke. Sitter rätt gött i soffan med fötterna på bordet... Ett glas iskall cola hade suttit fint men det har jag ingen. Får nöja mig med kolsyrat vatten ikväll.
Jag lever ett tufft liv som ni kanske förstår...



Högskoleprovet

Mina blyertspennor är sylvassa å jag har förberett mig mentalt med att tillbringa kvällen framför datorn å tvn.
Jag borde ha gjort gamla avdankade högskoleprov som ligger ute på nätet men det blev ju aldrig av.
"Jag gör det sen"
Så säger jag alltid men det blir aldrig av. Inte nånsin.
Nu är klockan mycket å det är en lång dag imorrn. Sömnen är viktig men varför ska jag lyssna på goda råd nu när jag inte gjort det tidigare? Det är ju bara min framtid som hänger på det här...

Inte för att det hjälper mig ett skit, men sänd gärna en tanke å be en bön eller två att det går väl.
Hålla tummarna hjälper inte heller men håll dom ändå.
Jag vill att detta ska vara lika kännbart för er som för mig så håll gärna era tummar tills dom svartnar å faller av!
Bildbevis kommer krävas.
Gonatt!

Jag hade tänkt..

att den här helgen skulle bli nåt att se fram emot, men icke!
Högskoleprovet imorrn. Jag har egentligen ingen lust att slösa en lördag på det men jag är tvungen.
Hade lite andra planer som också får ställas in.
Men det borde jag ha kunnat räkna ut med räva!! I vanliga fall är det jobbet som sabbar allt vad nöjen heter men Guds vägar äro outgrundliga!

Blutsaft

Min hopplösa trötthet släpper inte. Jag har träffat 93-åringar som är piggare än jag. Det är mer liv i en zombie än i mig.
En sengångare kan tyckas pigg och alert jämfört med mig.
Kaffe är för amatörer... det biter inte längre på en gammal inbiten kaffekärring som man nu med viss stolthet kan klassa sig som.
Nä jag har bestämt mig för att jag lider av järnbrist å att Blutsaft är botemedlet.
Det må smaka som om det vore ett av djävulens påfund men värre skit har jag druckit.
Flädersaft för å nämna ett exempel...
Blutsaft smakar lite som juice från olika frukter å bär, blandat med järnvägsräls.


99 spänn kostar flaskan... Jävligt bortkastat eller en bra investering??
Ja det återstår att se...

Avatar

En så jävla bra film!! Jag nästan ångrar att jag såg den för jag vill än en gång uppleva känslan av att få se den för första gången...
Jag hade ganska låga förväntningar på den, men ack så fel jag hade!
För att kort å gott sammanfatta känslorna man får efter å ha sett den:
Jag vill ha en Avatar.


Se filmen. Jag kräver att du ser den!!

Min rostiga bil

Det ringde ett pucko förut som var intresserad av bilen.
"Jag gillar färgen på den" sa han
Ja va fan svarar man?? Vad är man beredd att betala för en bil där det enda intressanta är färgen??
3000 lät rimligt i hans värld.
Inte i min. Det är genomjävligt mkt rost på den så det är en dyr historia för den som tror sig kunna fixa det så jag kan gå med på 4000 men ingalunda några 3000.

Just nu vill jag bara bli av med den... så jag kan köpa en annan med mindre rost. Skattad och besiktad skall den vara!
Jag är helt enkelt ute efter en bil som håller ihop året ut sen gör jag mig av med den oxå.
När jag börjar studera på heltid så kan jag inte ha såna utgifter som en bil innebär.
Då räknar jag med att min pensionerade far är snäll och lånar ut sin bil varje helg till mig =)

Nä.. nog om det. Håll bara tummarna för att jag blir av med skiten fort!

Båtköp

Johan ska köpa båt =)
En riktigt skönhet om jag får säga det själv...
Det är lite å göra men va fasen... när den är klar så kommer den bli finast i Sverige!
Lätt!

Så här ser hon ut där hon står idag


som sagt lite pyssel...


Toalett med utrymme för dusch


All inredning har rivits ur för att fräschas till så det är svårt att se... men båten är faktiskt i riktigt bra skick!


Salongen =) Innanför skymtar sovplatser


I salongen finns även tillgång till kyl och frys. Kanonbra tycker jag!



Det är mycket jobb. Men det ska bli roligt!! Om drygt ett år hoppas vi att hon står klar för sjösättning.
Förhoppningsvis kommer båten hem i veckan å sen är det bara att sätta fart!!

RSS 2.0