Danmarksresa

Vi tar det lugnt under semestern. Vädret kanske inte är helt optimalt, men det är bara att gilla läget å försöka hitta på saker ändå.
Vi är mycket på sjön... varje dag faktiskt. Även om solen inte direkt strålar så har vi det skönt å det är roligt!!
En liten dagstripp till Danmark tog vi också, Jag, Johan, Pappa, David, Martin och Linda.
Det var trevligt men en aning segt att gå upp 4.30!!

Fick en present av Martin och Linda =) fint halsband




Hehe... en lite rolig skylt såg vi också:




Nu är jag trött efter en lång dag med mycket sjö å fiske!! Ska ta en dusch å sen bara slöa

Regn, regn, regn....

hela dagen har det regnat... men då fick vi istället tvättat å städat lite :) inte illa det!

Igår var det bättre! Lite blåsigt kanske men ändå sol. Sjö å bad blev det även då...


Barnen badade trots att det bara var omkring 18 grader i vattnet.
-"Jätteskönt" hävdade dom
Men bilder säger mer än 1000 ord å dom ser inte ut att njuta av badet direkt


En lyckad dag även om det blev en del sura miner =)


Lite kallt är det...


Ni som önskade bort solen å värmen kanske kan omvända er önskan nu?? För INGEN kan väl vara nöjd me det här vädret?!

första semesterdagen

Det blåser lite... det regnar en aning ibland, men vad gör det?? Vi är ju lediga!! Semester!!!
Oavsett väder så är vi på sjön =) å det är riktigt trivsamt trots att vi inte badar å solar.
Ja barnen badar ju, men det gör dom ju hur kallt det än är i vattnet! Blir nog omkring fryspunkten innan dom slutar bada.


Men så här fint kan det vara en kväll på ön:





Kissnödig hehe





Å som sagt var så badar dom





Barnen njuter å det gör jag med :) nu mår vi verkligen bra!

semester

ÄNTLIGEN!!! Kl 16 försvinner jag härifrån! Min semester ska bestå av att göra minsta möjiga, på så lång tid som möjligt.
Vi har väldigt få saker inplanerade. Väder och vind styr det mesta så jag ska be en bön till vädergudarna å dansa soldans innan jag går hem nu. Hoppas det hjälper...

3 timmar kvar......

Dagens bild





Haha dom är bara för söta!

Ord som värmer

-"Jag kan inte beskriva i ord hur mycket ni betyder för mig. Det är sånt som bara känns, det känns här inne"  sa hon och la handen över bröstet.

Att få höra sånt där när man kommer till jobbet betyder mycket. Hur trött å less jag än må vara på jobbet emellanåt så är det såna små ord som gör att man ändå jobbar med ett leende.

Sånt där borde man tänka på lite oftare. Ord kan vara enkla...lätta att säga, men om man verkligen menar det man säger så kan man faktiskt glädja någon för lång tid framöver.
Å just idag var det hennes ord som gjorde mig lite extra glad =)


Liten utflykt

Badväder är det ju inte så idag fick det bli en tur till Spiken och Läckö med min pappa.
Fikade och bara strosade runt lite


Fula fiskar hade dom gott om på Spiken



Slottet är stort och ståtligt, men nu får det ett välbehövligt ansiktslyft =) Lite puts å fix så står det som nytt igen!

70 frågor...

Snodde dom helt fräckt å ärligt från Louise-fis! Då kommer jag lättvindigt undan med min presentation tänkte jag =)

1. Hur gammal är du om 5 år? Äsch... vem räknar??
2. Vem tillbringade du minst 2 timmar med idag? På jobbet- Louise och Pierre. Hemma- Sofia
3. Hur lång är du? Tjaa... 166 tror jag
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Haha jag ser inga filmer... jag somnar!
5. Vem ringde du senast? Mina barn
6. Vem ringde dig senast? Mamma...
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Hon har varit där"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vem jag vill ha tag i å varför
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? I tisdags
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna
12. När vaknade du idag? För tidigt
13. Vilken är din favoritjulsång? Vet la inte jag...
14. Vilken är din favoritplats? Hemma eller hos Johan :)
15. Vilken plats föredrar du minst? Där getingarna håller till
16. Var tror du att du befinner dig om 10 år? Time Will Tell....
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Monster under sängen
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Emils bilfärd genom gbg hahaha
19. Hur stor är din säng? Som en soffa?
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och...
21. Sover du med eller utan kläder? Beror på.....
22. Hur många kuddar har du i sängen? 1 eller 2
23. Hur många landskap har du bott i? VÄSTERGÖTLAND!!! *STOLT* Väschötte!
24. Vilka städer har du bott i? Lidköping
25. Föredrar du skor, barfota eller strumpor? Japp
26. Är du social?
Inte alltid
27. Vilken är din favoritglass? Piggelin!
28. Vilken är din favoritefterrätt? Är inte så förtjust i sånt där... nån frukt kanske
29. Tycker du om Kinamat? Kan man göra annat??
30. Tycker du om kaffe? Nä... ÄLSKAR kaffe!!
31. Vad dricker du till frukost? Juice å kaffe, kaffe, kaffe
32. Sover du på nån särskild sida? På den andra sidan =)
33. Kan du spela poker? Räknas lotto??
34. Tycker du om att mysa/kela? Självklart
35. Är du en beroendemänniska? Kanske lite grann... av kaffe å nikotin då möjligtvis... man bara lite, kan sluta när jag vill.. så det så
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nix... jag är helt unik
37. Vill du ha barn? Har iofs 2 flickor men man ska aldrig säga aldrig
38. Kan du några andra språk än Svenska?
Min skol-engelska funkar la, min franska kunde varit bättre
39. Har du nånsin åkt ambulans? Jo fast inte vart den som behövt vård
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet givetvis
41. Vad spenderar du helst pengar på? Pass...
42. Äger du dyrbara smycken? Inte vet jag.... pass
43.Vilket är ditt favoritprogram på TV? Hur ska jag kunna veta det? Somnar ju...
44. Kan du rulla med tungan? Nä... jag är inget cirkus-freak
45. Vem är den roligaste människan du känner? Ingen nämnd, ingen glömd
46. Sover du med gosedjur? Johan är ju gosig!
47. Vad har du för ringsignal? No air
48. Har du kvar klädesplagg från när du var liten? Det hoppas jag verkligen att jag inte har
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett nagellack
50. Flirtar du mycket? Nä jag är nog en ganska oflirtig människa
51. Kan du byta olja på bilen? Kan jag väl... om jag vill.... men jag vill inte
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Tss..
53. Vilken var den senaste boken du läste? Tyskungen
54. Läser du dagstidningen? Rubrikerna iaf
55. Prenumererar du på någon dagstidning? Ge mig EN anledning till varför jag skulle göra det?!
56. Dansar du i bilen? Ja å gärna när jag kör fort å sikten är dålig. Helst dimma eller snöstorm å halka
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Nåt jag skrev på jobbet
59. När var du i kyrkan senast? På skolavslutningen
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Fanns definitivt ingen sån
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Inte en susning
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Johan <3
63. Vilken är din favoritfärg? Rött å Svart
64. Vad gick du för linje på gymnasiet? Omvårdnad
65. Finns det någon människa som du absolut inte tål? Jo då... såna finns
66. Fanta eller Cola? Varför välja?
67. Vilken är din naturliga hårfärg? Mörkbrun
68. Vad dricker du helst på krogen? Nån fin drink, öl eller cider
69. Vad dansar du helst till? Är jag onykter så kvettar det vad det är för nåt =) Nykter så sitter jag still
70. Kött eller vegetariskt? Fisk


Tack Louise...

för att du har tålamod å iaf försöker visa mig hur det här ska gå till. Det är ju för fasen en hel vetenskap!!

Testar å lägga in en bild jag tog på våra söta fikagäster på jobbet idag =)





Är man så här söt så kan man tigga till sig en å annan brödsmula. (Eller en hel smörgås hehe)

Börja blogga....

har ni sagt länge nu!
-"Jag ska... nån gång"
So here I am å har inte en aning om vart jag ska börja eller vad jag ska skriva om.

Till att börja med så ska jag försöka komma underfund med hur sidan funkar. Det var inte riktigt så lätt som jag trodde.

Detta får räcka som ett första inlägg. Det duger lika bra som nåt annat...




RSS 2.0