Ikväll

blir det julgalan i Göteborg med Mia o Sandra!!

Fortsatt minus

Både utomhus o på vågen. Totalt -5 kg på 5 veckor. Jag är nöjd o fortsätter kämpa på!
Tränar på gym 3 dar i veckan, 2 dar tränar jag mage hemma och dom sista 2 dagarna tar jag powerwalks på ca 50 minuter.
Jag kan ärligt säga att jag inte alltid går till gymmet med lätta steg, men jag gör det iaf, oavsett hur trött jag är.
Jag har en hård PT så det är bäst att lyda ;)
 
För övrigt händer inte möe. Hinner bara jobba o träna o lite renovering om Johan behöver hjälp med det.
Det tar sig nu faktiskt o vi räknar med att ha ett eget färdigt gym om ca 2-3 månader!
Det blir ett litet gym. Det blir bara i det bortersta rummet som ni ser på bilden.
Omkring 20 kvm är det
 
 

Kvinnor

Det sägs att vi kvinnor överdramatiserar allt. Intrigmakerskor.
Jag är nog fasen beredd att hålla med.
Jag har via Facebook beskådat en kamp. Kampen finns inte i båda kvinnornas värld, men den existerar i den ena kvinnans livliga fantasi och mer behövs inte.
 
För att förstå bör ni veta att Kvinna 1 var gift men är idag frånskild.
Mannen är idag omgift med Kvinna 2 men har inte Facebook så jag tvivlar på att han har sett vad som sker där.
 
Kvinna 2 känner uppenbarligen ett stort behov av att strö salt i öppna sår. Hon älskar det faktum att hon "vann" nånting som Kvinna 1 förlorade. (Eller gjorde sig av med)
Hur som helst så känner hon sig som en vinnare och tar alla möjligheter hon får att påpeka det för Kvinna 1.
Men visst... Låt gå för det.
Låt gå för kommentarer som: "På helgerna är barnen BARA våra barn"
Låt gå för kommentarer som är fyllda av illa dold avsky och en önskan om att se Kvinna 1 sårad.
Låt gå för statusar på Facebook där Kvinna 1 hängs ut som ett gammalt härsknat ex där bäst före datum tydligen passerat...
Det är omoget, men visst... tids nog lugnar det väl sig har jag tänkt.
 
MEN! Det finns vissa saker man aldrig, aldrig, aldrig skriver! O särskilt inte till barn!
Oavsett vad som händer i maktkampen mellan 2 vuxna individer så dra man inte in barnen. Inte nånsin!
Kvinna 1 och exmaken har 2 barn ihop. Det verkar göra Kvinna 2 rasande svartsjuk av nån anledning. Kanske vill hon inte bli påmind om att han faktiskt varit lyckligt gift och kär innan dom träffades?
 
Dottern la ut en bild på en katt för ett tag sen. Kvinna 2 väljer då sina ord noga och skriver:
"Din pappa är ju så allergisk mot katter, så det är tur att han inte bor kvar hos er längre med era allergikatter"
 
Där gick droppen för mig och alla andra som såg det. Det är så jävla lågt! Vem skriver så till ett barn?!
Vad för typ av människa kan ens överväga att skriva eller säga så till ett barn?
Kvinna 2 är 50 år. Gammal nog att veta att man inte gör så. Man hade ju kunnat tro att livet kanske hade lärt henne att vara lite mer ödmjuk.
 
Med den kommentaren sjönk du rejält både i mina ögon och alla andras. Många fler än du vet läste det och alla uttryckte samma avsky mot ditt inlägg.
Varför? Vann du nåt på det? Kände du dig nöjd av att såra ett barn?
 

Hej vad det går!

Nästan 2 kg ner förra veckan. Det är väl kanske lite för mycket men jag gör inget konstigt. Äter som jag ska o tränar varje dag. Jag äter väl rätt för en gångs skull antar jag, det är väl det som gör det mesta.
Viktväktarna var bra men detta är bättre.
Jag får många färdiga recept och balansera kosten mellan fett, kolhydrater och protein. Det är lite pyssel men jag börjar så smått lära mig.
Inget fusk på helgerna heller, det gör mycket.
Viktväktarna tillåter ett visst mått av fusk vilket iofs är bra, det funkar ju ändå!
Men LITE fusk finns inte i min värld. Jag vrölsyndar om jag släpper lite på tyglarna.
Lika bra o köra skötsamma helger ett tag också.
Midjemåttet har minskat med 3,5 cm på 3 veckor så jag måste säga att jag är nöjd =)
 
Nu blir det vila!!

RSS 2.0