Påskledig

ska jag snart vara =)
Fredag, lördag och söndag leeeeeedigt!!
För oss inom vården är det inte självklart att man är ledig under storhelger så det känns fantastiskt bra att vara ledig nu!
Om man tänker efter så borde väl vi få några extra semesterdagar?

Inom dom flesta yrken är man ledig röda dagar, storhelger, klämdagar osv..
Ändå har man fler semesterdagar än oss. Vi jobbar faktiskt heltid i ordets alla bemärkelser. Vi är lediga 4 veckor på sommaren å That's it. Vi får inte ledigt för att det råkar vara röda dagar lite här å var.
Vi jobbar mest å borde därför få mer ledigt genom att tilldelas extra semesterdagar.
Är inte det ganska självklart?

Shutter Island

Filmen är riktigt bra! Det jag gillar med den är att den inte är så förutsägbar. Man kan egentligen inte säga så mycket om filmen eller skriva om handlingen i den, utan att förstöra spänningen.
Se den bara!


Inredningstips :)

Ida var hos tandläkaren idag. Vi var där lite för tidigt så jag fick tag i en heminredningstidning å i den fanns bl a följande:

En silversmed vid namn Anders Ljungberg har designat den här ljusstaken

Det är ett ljusträd där man köper delarna var å en för sig. Bara den svarta foten kostar 2000 spänn!!
Vill du ha den komplett så kostar den 42000 :)
Personligen tycker jag inte att den är prisvärd... men det är ju modern design så vad vet jag?


Dom här stolarna fanns med... Nån designduo som kallar sig Godspeed tillverkar möbler snabbt, av material som är gratis.
Syns det?

Nåt fulare å mer opraktiskt än det här vet jag inte om jag sett.
Varsågod å sitt...?



Springa spåret?

Nä riktigt så långt har våren inte kommit. Inte i Råda iaf... där var det hopplöst möe snö kvar. Dm-tjockt med tung, blöt, ful, äcklig snö.
Å jag vill springa spåret i Råda eller inte springa alls. Det är det som gäller.
Men det blev iaf en riktig långpromenad med mina benvikter i en del uppförsbackar =) Känns skönt!
Tror jag ska ta samma promenadvända imorrn igen.

Just nu är det städning som gäller. Jag hinner egentligen inte sitta här å jag hinner definitivt inte blogga.
Så det ska jag inte göra. Jag ska sätta fart...

Med en gång...

Äntligen vår!

Nu är snön nästan helt borta... Det inbillar jag mig iaf. Man kan gå på trottoaren utan att behöva skela med ett öga uppåt hustaken å det andra i marken.
Fan inte lätt att titta både uppåt å neråt på en å samma gång.
Men snö och is kommer lika överraskande ovanifrån som den kan svepa omkull en i ett enda andetag.
Som med lite otur kan bli ens sista...

Besiktat bilen har jag gjort! Å det gick inte alls... inte alls!
Stötdämparna är kassa... den är rostig å vindrutan har en präktig spricka från sida till sida.
Så nu har den gjort sitt. Den är inte värd mer tid eller pengar.
Men köp den gärna om du inte har nåt liv å vill lägga ner ordentligt med pengar på att fixa min gamla Golf.

Fick mina gardiner idag =) Dom är jättefina... men jag måste fixa nya gardinstänger innan jag kan hänga upp dom.
Tack vare bilprovningen som tog betalt av mig en extra gång så får jag vänta med det tills jag får lön på fredag!


Träningsvärk

Det får man normalt inte av långpromenader =) men släng på lite extra vikt... 0,5 kg/ben så ska du få se.
Jäkla bra grejer det där!!

Vilken lycka!

Har äntligen beställt nya gardiner. Svarta öljettgardiner precis som jag vill ha!
Å tack vare Ewa sparar jag 150 spänn oxå! Hon hittade nämligen dom här i Ellos outlet för 298 kr!

Sen tidigare har jag beställt fönsterlampor från Jotex men det var lång leveranstid på dom så dom får jag i slutet av april.


Är förbannat nöjd måste jag säga... =)

Storstädning del 2

Det innebär garderobsrensning som ni säkert förstått.
Har slitit som en slav hela dagen me det här! Å jag är nöjd... MYCKET nöjd! 6 sopsäckar med kläder är borta!

Barnens garderober tog längst tid. Dom har en garderob där jag hänger byxor och tröjor på galgar, å så har dom en där jag viker t-shirts å förvarar underkläder m.m
Hehe den sistnämnda garderoben var en ren katastrof:


2 sopsäckar senare:


Själv hade jag 3 garderober men efter att ha rensat ut all skit så fick jag plats i 2 st!!
Tänk vad mkt kläder som jag inte visste om att jag hade?!

Förutom det så har jag även hunnit med en riktig långpromenad i rask takt med mina benvikter på!
Det där kan jag rekommendera! Det är inte direkt konditionskrävande å det vill jag ju egentligen att det ska vara... men man känner i benmusklerna hur bra det är ändå!


Gamla favoriter går i graven

Städar garderober här...
Det är med stor sorg jag nu kastar mina gamla byxor!!
Jag älskar alla dom här! Men jag måste inse att dom inte går att använda längre. Dom är trasiga och fläckiga å måste slängas.
Herregud kan ingen göra det åt mig?!?!? Separationsångesten är enorm!
GAAAHH!!


Kroniskt trötthetssyndrom

Jag har länge funderat över hur många av symtomen som faktiskt stämmer in?!
Å vem ska man fråga om inte Dr Google?
Så det gjorde jag och kom fram till följande:

  • problem med korttidsminnet och svårt att koncentrera sig (Det är liksom det som bäst beskriver mig som person)
  • återkommande ont i halsen (Det har jag inte)
  • ömma körtlar på halsen eller i armhålorna (Icke)
  • lättare muskelvärk (Nix)
  • ledvärk i flera leder (Ja men vem fan har inte det?)
  • huvudvärk (Självförvållad sådan kan jag ju ha)
  • man känner sig inte utsövd när man vaknar (Nä utsövd vill jag inte påstå att jag är. Nånsin)
  • efter fysisk ansträngning får man sjukdomskänslor som håller i sig i mer än 24 timmar (Träningsvärk?)
Så jag lider faktiskt inte av det här!! Jag är bara slö, slapp å lat helt enkelt! Tack Google!

Oriflames nagellack

Dom är faktiskt riktigt bra!! Snygga färger och det är hållbart.
I den nya katalogen som finns ute nu så finns det nagellack med en tunnare, finare pensel.
Testade dom idag å blev så nöjd!! Drog några streck på tumnageln för att ni ska se hur fina linjer man kan göra...
Man kan göra riktigt snygga motiv med dom här penslarna



49 kr/styck :) Jäkligt bra pris oxå!

Operation storstädning

...har tagit fart. Idag har jag städat ugnen, torkat av alla skåpluckor och tvättat fönster.
En fin vårblomma plockade jag ihop när allt var klart.
Dom säljer Krokus billigt på Lidens. 3 st 15 kronor :)



Alla fick inte plats i min skål så den sista får växa till sig i ett glas


Ville ha lite färg. Grönt grus å lite rosa trådigt trassel piffar upp lite. Man har ju allt annat i grått å svart typ å det känns faktiskt både alldagligt å trist ibland.


Äpplen

Svenska äpplen som kanske inte fraktas många mil är svindyra.
Äpplen som är uppväxta i Kina är billigare... varför?

Det funderar jag på ikväll

Vattenpölar!!

Vattenpölar i massor!! Överallt! Underbart!! Ååååh idag har det varit vår!
Solndegång kl 17.55 idag enligt yr.no =)
Nu får vi snart dom ljumna sommarkvällarna vi längtat efter...
Kände faktiskt doften av grillat idag... det luktade nygrillat kött. Å så åt jag hallon i min fil idag :) Hur somrigt är inte det?

Är på riktigt gott humör nu när våren äntligen är på väg så nu ska jag börja vårstäda =) Inte ens det känns tråkigt just nu!

Selma Spa

Bokat å klart =)
Bara hoppas man kan få barnvakt....mamma??

En present från mig till Johan. Han fyllde iofs år i februari... men men =)

Har lite för dåligt med tid för bloggen just nu känner jag. Matten hänger över mig som regnmoln en sommardag...
Jag kommer inte ifrån det! Bara å fortsätta! Jag fortsätter nästa termin oxå om jag inte hinner klart denna terminen.
Huvudsaken är att högskoleprovet blir gjort!
Jag jobbar året ut å sen får vi se... vet iaf att framtiden ser ljus ut oavsett vad jag väljer att läsa!

Nu smälter snön =) ÄNTLIGEN!!
Sakta men säkert... men den S M Ä L T E R!!!!
Men det där berget vi har vid parkeringen på jobbet kommer nog inte smälta före midsommar... hur högt kan det vara tror ni?? 3 meter? 4?
Det är det jävligaste snöberg jag har sett iaf!

Johan å hans pappa är snälla och jobbar med min bil ikväll. Tack!! Uppskattar det massor!
Vad hade man egentligen gjort utan alla dessa människor omkring sig? Utan mina föräldrar så hade jag aldrig kunnat jobba som jag gör... Dom ställer alltid upp för mig å barnen!
Mina vänner står ut med att jag hör av mig å hälsar på i princip när det passar mig å jag hinner osv... ändå finns dom kvar! Jag är dessutom kass på att bjuda hem dom eller bara ringa...
Och Johan... ja vad kan jag säga? Var/vad hade jag varit utan dig? Älskar dig så mycket...
Å Sanna och Ida... för dom skulle jag ge mitt liv utan att blinka.
Ja när man tänker efter finns det många människor i ens liv som betyder oerhört mycket på olika sätt. Alla är lika viktiga.

Detta inlägget blev minst sagt lite av varje... men helt seriöst... det händer verkligen inte ett skit här!
Det bara rullar på! Det är vardag!!



Shop Till You Drop!

Det har jag gjort...nästan iaf! Köpt skor till barnen å en väska till mig. Sannas skor var svindyra... dom fick jag ge 500 spänn för, men Idas kostade bara 199 å det gjorde min väska oxå.

Så 2 par skor och en handväska för 900 är inte så farligt ändå. Ja jag vet... det finns billigare...bla bla bla... åk hit å åk dit! Jag har inte tid att åka varken till Skövde eller Skara just nu å med dom här bensinpriserna så blir det fan inte billigare ändå!

Sannas skor


Idas skor... nu måste våren komma snart för här åker vinterskorna ut!!


Min handväska... inte alls den jag ville ha men den får duga så länge.

Värme


Så här varmt å skönt var det på min balkong igår!!

17.45

är klockan å det är inte mörkt!! =) SÅÅÅÅ ska det ju se ut!!
Tog en långpromenad förut å försökte suga i mig så mkt sol som bara är möjligt!
Några vårkänslor har jag dock inte än. Det behöver allt bli lite varmare först...

Håller tummarna för att det är på gång.

Vägrar dock fortfarande att kolla på väderprognosen. Jag fortsätter dansa soldans å hoppas på att värmen snart är tebax!

1 mars

Å våren känns längre bort än nånsin...
VAD FAN ÄR DET HÄR?!?!

Hade jag velat ha smällkall vinter 6 månader/år så hade jag emigrerat till Sibirien.
Men så är inte fallet.
Arla har haft en massa tips om hur man förstör en dag. Strunta i att äta frukost osv...
F**K that!
Jag äter inte frukost å mina dagar funkar fint iaf.
Näää.... vill du ha din dag förstörd så surfa in på valfri vädersajt å läs prognosen!


RSS 2.0