SNÄLLA!

Gör mig en tjänst å gå in o rösta på värt badrum som sveriges fulaste. Man kan vinna 30000 från Hafa å vi behöver verkligen det! Kolla bara hur det ser ut... ord behövs knappt.
Rösta med 5 poäng. Ju högre poäng desto fulare är det.
Tack på förhand!
 
 
http://foto.viivilla.se/rosta.php?bild=32282
 
Det funkar tydligen inte att klicka på den... kopiera å klistra in i webbläsaren
 
Högerklicka funkar visst inte heller. Jag ger upp! Rösta om ni orkar skriva in det för hand.

Förresten...

Har ni läst Mari Jungstedts "Den sista akten"?
Förbannat bra bok! Har ni inte läst den så gör det.
MEN Mari Jungstedt har skrivit 10 böcker och jag skulle inte rekommendera att läsa den sista boken först, för hur det än är så måste man läsa allt från början för att förstå sammanhangen. Det blir inte bra annars.
Så om någon har missat hennes böcker så kan jag föreslå dom nu när det blir mörkt å kallt =) Det är spännande läsning!
 

Update

Dags att uppdatera igen ja... det blir inte så ofta tyvärr.
Denna veckan har vart fullt upp! I söndags åkte jag och mina bröder till gbg där vi såg Chris Isaak uppträda å det blev även en del shopping! Efter det har det bara vart jobb. Jobbar 6 dar i rad varav en delad tur och på måndag ska vi till Ullared. Jag vill sova!! På tisdag tänker jag iaf vara ledig och sova ut.
 
Vi ska på maskerad i november. Jag syr egna kläder till det faktiskt. Lite kul... bilder kommer när det är klart.
MEN jag syr kjolen liiite för liten. Typ 3 cm fattas det för att jag ska komma i den. Tänkte att det kan vara ett bra sätt att komma igång med träningen på allvar. Vill jag gå på maskerad så måste jag helt enkelt minska minst 3 cm i omfång, annars får jag vara hemma =)
 
Några roliga bilder har jag inte heller men jag har en på Chris Isaak. Det får duga den här gången. Konserten var helt okej faktiskt.
 

Gamla bilder =)

I brist på annat sitter jag å kollar igenom gamla album å bilder jag sparat på datorn.
Tänkte lägga ut några här som en sur påminnelse om hur fort man åldras...
 
Från mitt eget dop :) Jag å pappa
 
Jag och mamma. 1977.. Flintskallig å tandlös. En vacker dag kanske man är där igen?! Fast mindre söt då...
 
 
Här väntar jag Sanna så det är alltså sommaren -96. Om man bortser från kulmagen så känns det ungefär som om jag vore lika stor nu som när jag var höggravid. Fy fan... måste ta tag i det där
 
 
Så här små har dom alltså varit. Sanna är nu 16 år, går på gymnasiet å klarar sig själv.
Ida är snart 13. Hon är längre än mig å har större fötter. (Å ett jäkla humör)
Detta är icke klokt! Det är vansinne!
Det är skönt när barnen blir större å klarar sig själva men nog saknar man sina småbarn när man tittar såhär.
 
(Nä jag ska inte ha fler om ni nu drog den slutsatsen)
 
Å jag har hunnit fylla 35. 15 år kvar till 50! Så fort som tiden går så kan jag lika gärna börja planera för det redan idag...

Plötsligt händer det

Jag vann på Triss!
30 spänn... en ny lott får det bli så får vi se... jag behöver en ny bil å det vore skönt om jag slapp låna pengar till det.
En liten bil vill jag ha. Typ Skoda Fabia eller liknande.
 
För övrigt har jag icke ett skit att berätta. Absolut inget alls. Det rullar på...
Johan tog strid mot försäkringsbolaget angående hussvampen o vann faktiskt! Dom kommer att hjälpa oss :)
Skönt att slippa lägga tid å pengar på det huset när det finns annat vi vill göra.
 
Jobb ikväll men ledig imorrn. Min enda lediga dag denna veckan så det ska bli skönt faktiskt.
Det går lite lättare nu när man börjar känna dom gamla å dom känner igen mig plus att jag lärt mig hitta ganska bra här i krokarna. Man spar liksom lite tid på så vis.
 
Jag har dåligt med bilder för tillfället men den här tyckte jag var lite rolig!
 

Regn...

Jag har nog aldrig varit med om nåt liknande. Det finns bara regnväder numera... duggregn, ihållande regn, regnbyar och regnskurar kraftiga som om himlens alla portar stod på vid gavel.
Det var förvisso lite sol under dan igår men dagen började och avslutades med regn precis som sig bör.
Man kanske borde sluta mäta regn i mm å snarare gå över till dm?
 
Idag är inget undantag... det regnar. Det är inte helt utan att man undrar om domedagen närmar sig? Varför upphör det aldrig? Sverige flyter väl snart ut i havet som en enda lersörja.
Jag hatar det! Det hjälper inte att gnälla men det hjälper föga att sitta å vara positiv... regnet upphör inte hur man än gör.
 
Så nån spännande uppdatering är det som vanligt inte tal om. Inte för att livet är så himla spännande så fort det blir sol men nog får man liiiite mer gjort iaf.
 

RSS 2.0