2 veckor har gått

Snart iaf. Tycker inte att jag gör annat än o äter. 5-7 ggr/dag... det är svårt att hinna men med lite planering så funkar det ju. Mellanmålen är lätta o jag får ofta äta dom i bilen när jag jobbar.
Så mitt problem är inte längre att jag ska äta för mycket utan för lite.
Det är ett jäkla pyssel att hinna få i sig alla måltider.
 
Kroppen värker av all träning men det är ju bara bra.
Styrkepass 5 dar/vecka, månd-fred. Lördag o söndag är "vilodagar". Då ska jag BARA gå powerwalk på 45-60 minuter...
Vet ni vad som är konstigt? Allt det jag trodde att jag skulle sakna, som popcorn till filmen eller ett glas rött vin till god helgmat, saknar jag inte alls.
Inte än iaf, men det kanske kommer. Efter denna veckan nu så kommer jag få 350 fria kalorier som jag får spendera hur jag vill. Så nästa lördag tänker jag äta popcorn!
 
Vägning på fredagar som vanligt, imorrn alltså.
Första veckan -0,9 utan att träna, bara ändrat kosten.
Redan nu börjar jag känna positiva effekter, inte bara vikten utan också att jag sover så himla mycket bättre.
Jag somnar fort när jag lägger mig o jag som alltid vaknat minst 2 ggr/natt, kanske bara vaknar till en gång o somnar direkt. Flera nätter som jag inte vaknat alls.
Det är MÅNGA år sen jag sov utan att vakna flera nätter i rad
 

1 vecka kvar

En vecka kvar till fitnessprogrammet drar igång men redan nu kan jag logga in å börja föra viktdagbok o kolla vad jag behöver handla hem o skapa min profil osv.
Men hur ska jag hinna äta var tredje timme?
Det här kräver nog rätt mkt planering....

RSS 2.0