oj oj oj

Skrämmer jag er med alla mina uppdateringar??
Jag har haft en aning intensiv tid nu. Bloggen får vila lite... Jag har kört på lite hårt ett tag nu å ska bara samla kraft.
Jag är snart tebax :)

Förresten...

Jag sa ju att Jay skulle vinna Idol :)
Vinnarlåten är dyngkass, men än en gång vann rätt person!

Å på tal om inget så läste jag ett inlägg förut om kronprinsessan Victoria.
Årets absolut torraste och tråkigaste tillställning har ägt rum. Nobelfesten!
Vilka finns där om inte hela kungahuset?!
Det kommenteras och granskas in i minsta detalj, inte minst vad dom har på sig och framför allt varför!
Victoria hade en veckad klänning å då drog bloggaren tydligen slutsatsen att hon är gravid!!
Långsökt? Närå.. inte alls. Glasklart tycker jag. Varför skulle man annars välja en sån klänning?
Hon som alltid annars går i kortkort och genomskinnligt.




Renovera kök

är roligt om någon annan gör det!
Om det nu är så att man själv renoverar så kan det också vara roligt.

I efterhand.
Under renoveringens gång så är det inte svårt alls att hålla sig för skratt.

Som en del av er redan vet så renoverar Johan sitt kök. Jag hjälper bara till på helgerna, å denna helgen har vi målat och tapetserat matsalsdelen.
Så här såg det ut innan:






Nu ser det ut så här =)



Vita taklister, ett nymålat element och lite möbler så är det klart sen!!

Sen återstår bara resten av köket :)

Bittra gubbar

och kärringar har jag lyssnat på i vårdcentralens väntrum idag.
Jag var där i ett arbetsrelaterat ärende... vi satt väl där och stirrade rakt ut i tomma intet i 1,5 timma.
Man kan ju inte undgå att höra andra pensionärers gnäll om hälsoproblem som egentligen inte behöver vara ett problem!!
Dessutom var deras största bekymmer vädret!! Snön var ju fleeeeeeeeeeera månader för tidig!!
"Å när vill ni ha snö då, i maj kanske?"
Det är liksom julmånad... uppskatta en vit jul för en gångs skull!

Roligast var nog tanten som skulle ringa ett mobilsamtal, troligtvis till sin gubbe.
Hon höll mobilen framför sig, sådär som man gör när man ska skicka sms. Så skrek hon rakt ut: "-Hej älskling det är jag!! Jag kommer snart hem, jag är färdig här nu!!"
Tystnad å troligtvis inget svar...
"-Nähä..."
Klick
Inte så lätt det där med mobiler alla gånger :)






Festmåltider

i dagarna två!
Igår åt vi på Arenan. Det var la sådär.... bortsett från att lokalen var svinkall å att man fick intrycket av att det var just en lokal så var det rätt bra.
Ingen som helst inredning. Fullständigt neutral och intetsägande. Punkt.

Idag åt vi julbord på jobbet. Där var det både stämningsfullt och mysigt!

Marjana och Annika i full gång med förberedelser



Äwa dukar


Matglada kvinnor :)


Tjohanna stod för underhållningen!


Släpade mig iväg till ett Box N' Kick-pass ikväll också. Känns rätt skönt att ha gjort sig av med lite julmat.
Måste ju snart fylla på igen...

En riktigt God Jul

önskar jag min tandläkare som i år kan unna sig nåt riktigt fint!!!
Besök 1- 500 spänn
Besök 2- 1200 spänn

Där skulle det ha stannat. Tills i mars iaf... men det förtränger jag tills vidare för då är det lite större summa.
Nu sprack tandjävelen så jag måste dit I G E N på måndag!!!
Vad kan det gå på nu då tro?? Jag ser en tendens till att dom satans avgifterna ökar för varje gång jag öppnar dörren där, så jag tippar på 1500 denna gången!
Jag har sparat mina kvitton. Funderar på å göra nån tjusig tavla av dom när detta är över. Det skulle ta mig FAN bli den dyraste tavlan på hela skaragatan!!


Hatlista

kan kännas upplyftande såhär i juletider när alla bara ränner runt å känner sig positiva!!
Själv är jag trött på att allt med julen ska vara så förbannat dyrt!!
Så min hatlista blir väldigt kort idag:

1. Pengar
2. Pengar
3. Kyla
4. Pengar

Konstigt att det man för tillfället hatar mest också är det man önskar sig mest. (Kylan undantaget, den är inte önskvärd alls)

Hotell Gyllene knorren

Julkalendern i år kan nog vara värd att följa. Kolla bara på bilden! Kläderna slår alla "dagens outfit" som varenda fjortis bloggar om... se å lär säger jag bara!!



Jag anar starkt en ny inkommande modetrend här :)

RSS 2.0