Pessimist

...ska man vara. Det har jag allt lärt mig. Man blir sällan förvånad eller besviken över något. Man kan liksom bara rycka på axlarna å säga "Det var väl det jag visste..."
Jag har fått vatten på min kvarn tillräckligt många ggr för att veta att en pessimist har en mer realistisk syn på livet än en optimist.

Idag är en sån dag. Inget är bra å jag vill inte jobba i helgen.
Vem fan väljer frivilligt ett yrke där man måste jobba både helg å storhelg??
Ibland är man allt bra jävla dum...

Snygg va?




Fick den av pappa idag =) Jag älskar den!

Bu!

Jag är tebax i verkligheten igen. Jag har inte landat riktigt än å min dygnsrytm är något rubbad fortfarande, men det rättar la till sig om ett tag.
Ni har nog inte missat att jag haft semester va..? Jag har tagit ledigt från allt man kan vara ledig från... inte bara jobbet.
Har inte tillbringat många dagar här i Lidköping utan har levt i en annan värld där vardagen bestod av sovmorgnar, stora frukostar, fiske, grillning, hallonvin, avslappning å "bara vara-stunder".
Jag har inte undrat hur ni haft det på jobbet, jag har inte kollat på nyheterna eller läst tidningar. Jag har inte motionerat eller varit nyttig på annat vis. Jag har inte bloggat!
Med andra ord har jag tagit avstånd från det mesta som annars ingår i min vardag. Jag tog ledigt även från mig själv å det behövde jag!

Ni som använder er av Facebook å har mig som vän där kan se min sommar i bilder. För er andra ska jag nu kortfattat och med hjälp av en del bilder beskriva hur sommaren varit...


Midsommar var kall å vi frös som fan... men när var en midsommarafton perfekt senast..?


Johan med sin senaste leksak :)


Goa omtänksamma Mia köpte en semesterfirarcider till mig och en flaska Hallonvin!


Första solbrännan... det sved sen kan jag säga. Å jag brukar faktiskt inte bli röd, men i år var det rätt illa!!


Äventyrslandet. Där var vi på årets varmaste dag. Utan att överdriva så var det omkring 40 grader i solen...


Det här var populärt!


men att hålla balansen är inte lätt...


Mia. I bakgrunden skymtar hennes och Emils nya båt som vi var och hämtade i Marstrand :) Jättetrevlig resa!


dom 3 kaptenerna som körde hem båten


Lilla Julia kom till världen! Söt som en liten docka!


Båten Astrid har nu fått nya ägare så där har vi solat för sista gången...


Åskväder blev det här... det var riktigt otäckt en sväng men det drog ganska fort förbi som tur var!


Nu hinner jag inte med mer bilder... men många, många mer finns =) Skaffa facebook så får ni tillgång till dom!



En heldag på sjön

blir det nu... jag hinner inte blogga :P Vädret är kanon å vi är ute jämt!

Vi slipar å målar båt, fiskar, badar å grillar!!

Nu ska vi dra... är hemma sent ikväll så det blir nog inte mer bloggat på ett tag igen =)


Semestertider

Så är det även på bloggen som ni kanske märker. Å för er som inte använder facebook så uppdateras ni dåligt =) Där finns nämligen nästan alla mina semesterbilder. Jag ska lägga ut dom här oxå men jag har datorstrul som likna apa här så jag orkar inte med det just nu. Det sista jag tänker krångla med under semestern är datorn...

Men för att sammanfatta det så här långt så är jag förbannat nöjd =) Det är snart varmare än i helvetet å jag älskar det!!!
Mycket, mycket nöjd!

RSS 2.0