En bild

Det hinner jag med nu iaf...
Bilderna från vänerresan har jag inte haft tid att lägga upp än men det kommer

Det här är ett skåp som vi nyss målat om =) Visst blev det fint?

Nytt jobb

Nu har jag jobbat mina första dagar på Amnegården. Det går bra måste jag säga å jag trivs. Personalen är trevlig och allt flyter på. Till en början kände jag mig väl lite bortkommen med alla nya rutiner osv.
Jag trivs inte med att inte ha ett färdigt schema eller en "rad" att följa, alla bara vet ändå vad som ska göras.
Vart börjar jag? Vem vill upp först? Vill någon ha sovmorgon? Ger vi mediciner på rummet eller ska vi vänta till frukost? Vem duschar idag å vilken tid?
Jag hade en miljon frågor första dagen å när det larmade hade jag ingen aning om vem det var som larmade eftersom det bara kommer upp ett nummer. Rumsnumren står dessutom inte på alla dörrar.
Man kommer säkert in i det när man jobbat ett tag, men som ny hade jag önskat att få en liten lapp där det står vilka jag ska gå till å vad dom ska ha hjälp med.
Eftersom det är en demensavdelning så kan det vara svårt att fråga vårdtagarna själva...

Insulindelegation redan andra dagen! Det var inga som helst problem. Jag kunde tydligen få för hela Gullspångs kommun på en gång men det vill jag inte. Det är tillräckligt som det är just nu ändå.
Ett område i taget...

Men jag saknar er. Ingen som skriker VÄÄÄÄÄÄÄLKOMMEN när jag kommer till jobbet kl 14 och ingen som kan mina kaffetider å ingen som håller ordning på mina nycklar ;)
Det tar tid att lära upp folk igen men jag ska göra mitt bästa.

Nu är jag ledig både fredag å lördag så det ska bli skönt med sovmorgon! Söndag jobbar jag kväll.... 14-22
Det gör mycket den där sista halvtimmen. Det känns nästan som att komma hem mitt i natten

Som jag lovat så kommer jag till er efter semestrarna är slut! Hör av mig längre fram om det.

Lite ledigt

Nu åker vi ut på vänern några dar :) uppdaterar med lite bilder nån gång i helgen.
Ha det bra så länge!

Lite diverse bilder....

Hinner knappt inte uppdatera här... slänger bara in ett par bilder nu


Det här är vad jag sysslar med när vi är ute o fiskar...



Törebodafestivalen. Ida spelade på nr 24 å tog hem storvinsten på första försöket! Turunge!



Karins tårta! Du måste maila receptet till mig Karin! [email protected]
Mycket god!

KLART!!

ÄNTLIGEN


Före



Efter

Vi är nöjda men sjukt trötta! Nu ska jag ha 1 veckas semester iaf... det är en sak som är säker!
Det kanske blir några dar på vänern eller här i skagern. Vi får se vad vädret tillåter. Jag skiter i vilket bara jag får lite ledigt!
Om en vecka börjar jag på nytt jobb... spännande :)

Värmebölja

Värme uppskattas ju såklart på semestern men det är lite störande när man står på byggställningen hela dagarna å målar.... känns liksom bortkastat.
Men nu börjar det bli klart! Bara lite målning kvar sen ska jag försöka vara ledig en vecka iaf...



Det tar sig som sagt..

Dyngförkyld blev jag också till råga på allt. Vad fan kom det ifrån? Jag är ju nästan aldrig förkyld men det fick jag igen nu kan jag lova.
Men är det semester så är det! Igår blev det shopping i Skövde å efter det blev jag tvungen att lägga mig ett par timmar.
Ikväll har jag lovat barnen att vi ska på Törebodafestivalen så det är bara å trycka i sig Alvedon å ge sig iväg!

Nästa vecka planerar vi för en liten båtresa på Vänern några dagar. Tyvärr ser inte vädret så bra ut då men jag skiter i vilket nu faktiskt. Vi är båda jättetrötta och behöver vara lediga!

RSS 2.0