Filmtips



En ganska rå film och egentligen gillar jag inte sånt, men den här är ett undantag. Den var faktiskt bra!
Inte ens jag somnade ifrån den... å tro mig...jag somnar ifrån allt!

Hatmail!

Har nu skickat ett sådant till McDonalds...
Var där i december å trodde vi skulle få frukost.
Å det hade vi fått... om vi vart där 5 sekunder tidigare. Klockan slog nämligen 10 när vi stod i kö för att beställa!!
Inte ens dom som stod före i kön å hade börjat beställa, fick göra klart.
KLAPP igen med allt vad frukost heter! Mitt i beställningen!
Såå.. antingen fick man käka hamburgerfrukost eller dra därifrån!
Tackar tackar!
Därav hatmailet...

Nu inväntar jag svar å nån miljon för sveda och värk!

seeeeeeeeeegt

som snor är det här ikväll!


Dessutom kan jag fortfarande inte lägga upp youtube-klipp!
Om jag gnyr å gnäller om det tillräckligt mycket så kanske det går sen? För jag orkar verkligen inte maila...

Bäst just nu



Skulle ju även kunna passa under rubriken "dagens outfit" hela vintern.
Om jag nu hade haft en sån kategori alltså. Men faktum är att jag är allergisk mot sånt.
Det finns inget jag skiter mer i än vad folk väljer att ha på sig.
Det är ointressant att läsa om!!

Däremot så är det roligt att titta på kläder å jag vill gärna se vad mina vänner fyndat när dom shoppat!
Kalla det bara inte dagens outfit!! Jag kräks!

Varför?

kan jag inte lägga ut videoklipp??
Riktigt irriterande.
Å så har det snöat också.... *suck*

Koka ris

Man kokar vatten,ris å en nypa salt tills vattnet kokat bort. Klart!
Det är förmodligen det lättvindigaste man kan göra. Det är lättare än snabbmakaroner.
Pulvermos är fan mer avancerat!
Serverar du dessutom riset direkt ur grytan så behöver du inte ens slösa energi på att ta fram en skål.

Men så kom nån på den briljanta idén att göra det hela enklare (?)
Koka upp vatten å salt, släng i rispåsen å se för fan till att du tar tiden för du har ingen chans att se när det är klart. Du kan heller inte känna på riset utan att förstöra påsen å då har du sabbat allt.
När riset är klart ska du fiska upp påsen, försöka öppna den utan att bränna dig å hälla över det i en skål.
Det ska finnas ett sk "kallt hörn" men vad hjälper det när vattnet har en temperatur på 100 grader å riset är skållhett?
Akta dig för ångan!

Hur tänker man när man köper dessa rispåsar?
Hur kan det möjligen vara enklare än att koka ris på traditionellt vis?


En bra låt...

som ni inte får ta del av. För det går fan inte klistra in inbäddningskoden.
Så det blir inget med det!!

Snart sovdags iaf....hoppas jag. Fick en ny sömntablett av läkaren idag eftersom den andra hade mkt liten eller ingen effekt alls. Nu ska jag prova Stilnoct. Sover jag inte på den så vet jag inte vad!! Då får jag la vara vaken då!

snö, kyla, is

å dessutom konstant mörker. Är det inte mulet så är det nattsvart. Jag orkar inte med den här årstiden...
Man kan ju tro att man sover bättre när det är mörkt å svalt men det är faktiskt inte så.
Jag är så sömnrubbad som man bara kan bli! Konstigt att man inte sover när man är så trött så man kan falla ihop på plats.
Jag är övertygad om att det är solljus som fattas. För när våren kommer vänder det helt plötsligt och all ork kommer tillbaka.
Januari och februari är döda månader. Hade jag varit rik så hade jag unnat mig en solsemester vid den här årstiden. VARJE år!!
Men nu är det inte så... å som tur är så är inte våren långt borta :)



Idag

har det gått jävligt bra om jag får säga det själv. En liten incident i affären bara men jag har vart på jobbet hela dan, jag har varit på ljusparty hos Camilla å så har jag tränat =)
Jag är nog tebax snart ta mig fan!!!

Imorrn är jag ledig. Jag ska tvätta å städa som vanligt men jag ska också passa på att slöa. Se på film å bara vara lat!! Det behöver man inför en jobbhelg!
Om jag kan röra mig efter träningspasset ikväll så blir det nog spinning imorrn. Det var riktigt längesen nu!

Men när FAN slutar handbolls-VM dårå?? Det förstör VARENDA tv-kväll här hemma!! Jag har inte så många kanaler att välja på å just därför följer jag serier på TV4! Det här är ju tröstlöst! Har skiten inget slut eller?

Diagnos panikångest

Jaha...Vad gör man? Gilla läget bara...?
Det började efter ett träningspass. Jag hade under 14 dagar pressat mig ganska hårt på intensiva träningspass så jag trodde först att svimningskänslan berodde på att jag var utmattad. Druckit för lite vatten kanske?
Innan jul tog det fart igen... ordentligt!! 3-4 ggr kom attackerna på rad inne på Willys. PANG PANG PANG!!
Kom därifrån helskinnad men hade ett ärende in på Hjertbergs... där blev det samma visa. SMACK så kom det från ingenstans å slog nästan omkull mig.
Men det nådde sin kulmen i förra veckan när attackerna avlöste varandra nästan oavbrutet.

Nu har ju jag aldrig drunknat men jag kan tänka mig att känslan är ungefär densamma.
Håll andan riktigt, riktigt länge... tills du känner att du domnar bort, benen viker sig, hjärtat slår hårdare. Omvärlden försvinner å det känns som om man befinner sig i en dröm. En känsla av overklighet. Allting låter annorlunda å t om ser annorlunda ut.
Där får du troligtvis panik!
Tänk dig då att fastna i det tillståndet... uppleva det gång på gång på gång. Om å om igen tills du inte orkar mer.
När du inte längre orkar så måste du stå ut ett tag till. Det ger sig inte!

För att hålla det i schack någorlunda så gjorde jag upp 3 huvudregler:

Regel nr 1: Slappna för i helvete aldrig av!! Försök inte ens.
Regel nr 2: Handla inte! Gå förresten inte ut alls!
Regel nr 3: Ät dig inte mätt. Känslan av att vara mätt gav bara mer energi åt min ångest.

Men varför ska det få vinna över mig? Är jag inte starkare än så?
Det är ju inget farligt, inget händer. Jag har aldrig svimmat av det å kommer inte göra det heller.

Så jag samlade ihop mina sista krafter å reste mig igen. Å där är jag nu. Jag reser mig upp!
Fortfarande ligger det å lurpassar på mig... jag känner det, men hela helgen har jag mått bra och idag har jag både jobbat och tränat.
Rent fysiskt kunde inte läkaren hitta nåt fel på mig så nog fan ska detta ge sig också!
Jag vägrade alla former av medicinering så jag får väl räkna med att det kan återkomma fler ggr. Jag fick iofs  sömntabletter för jag måste få vila! Kroppen är trött... riktigt jävla sliten!
Jag är trött!!





Bryter tystnaden

med ett inlägg om inget alls. Jag kan helt enkelt inte blogga just nu så det får ligga nere ett tag till. Hehe statistiken är nere på 10 pers/dag så ni är tydligen några som fortfarande väntar på en återkomst.
Det blir inte så riktigt än tyvärr men tack för att ni fortfarande kikar in!

Det är svårt att förklara å just nu tänker jag inte ens försöka. Men jag hoppas på lite svar från läkaren på fredag å efter det kanske allt lugnar sig.
Jag är inte sjuk på nåt vis men är väl en aning stressad eller nåt... det ger sig.
Kika in i nästa vecka så kanske jag har kommit igång igen!


RSS 2.0