Lingonsylt klar


Dumheter...

När man köper panellängder så är dom ca 30 cm breda. Iaf dom jag köpt på ellos... VARFÖR gör dom då inte panelvagnar kortare än 45 cm? Det är orimligt!!
Det ser ju inte klokt ut! Men det går inte att få tag i nåt mindre. Inte nånstans verkar det som.
Om det nu är så svårt att tillverka panelvagnar i rätt strl så kan dom väl åtminstone sy panellängderna lite bredare?
Usch vad dumt!!
 
Annars har jag ledigt idag. Ska jobba torsdag-söndag sen så det lär bli fullt upp ändå.
Imorrn ska jag jobba i hemvården. Det är första dagen jag jobbar där utan att han nån brevid mig. Att hitta hem till dom blir väl det svåraste. Tur jag har gps i mobilen...
Fått koder till Intraphone också å det har jag heller aldrig använt men det verkar inte så krångligt så det ska väl gå.
Konstigt att Lidköpings kommun inte infört än. Tror att det är rätt smidigt när man väl fått kläm på det.
Dom har också gått ifrån det där med att använda tavlor å använder nåt som heter Laps Care så Gullspångs kommun ligger lite före med en del grejer.
Kom gärna på studiebesök ;) Säg till Therese det!
 
Nu ska jag rensa lingon. Hittade inte så jättemycket men det blev väl ett par liter plus en del svamp =)
 

Skolstart

å slut på semestrar! Känns inte som jag haft nån semester alls... det har bara rullat på hela tiden. Jag är trött!
Men samtidigt lite orolig för hur hösten kommer se ut. Hoppas verkligen att det kommer in mer jobb.
Jag vill egentligen inte jobba mindre än heltid men jag får ta det som erbjuds.
Visst är ledig tid mycket värt men pengar går åt. Nu är vi visserligen 2 i hushållet å den ekonomiska situationen ser ju såklart helt annorlunda ut, men man vill ju ändå trygga framtiden för både sig själv å barnen ekonomiskt.
Imorgon å på onsdag blir det brevidgång i hemvården iaf så förhoppningsvis kommer även det att ge en hel del jobbtillfällen.
Att börja läsa känns fortfarande inte som en helt bra idé. Jag vet inte vad jag vill. Tråkigt att läsa å ska jag bemöda mig med å plugga så ska det fan vara något jag VERKLIGEN vill!

Hoppas ni haft det skönt på era ledigheter :)
Jag kommer in till er å bjuder på fika nu i höst. Hör av mig med ganska kort varsel eftersom jag aldrig vet hur jag kommer att jobba.



Bröllop






Har tyvärr inte fler bilder just nu..
Å bråttom har jag. Måste till jobbet!

Iiiih

Elenors bröllop är på lördag^^
Jag har haft hela sommaren på mig att öva in den där dansen. Kan jag den?

Sannas lägenhet ska vara klar på söndag. Hur långt har jag kommit med det?

Ida har inga finskor heller å jag är inte i närheten av en affär förrän på lördag =)
Dessutom jobbar jag hela dan imorrn. Bra det så jag slipper hålla på med annat nödvändigt...

På tisdag o onsdag är det iaf dags att gå brevid i hemvården =) Ska bli spännande att se hur dom jobbar här ute på landsbygden!

Ja inlägget är kort, rörigt å meningslöst men ni kan gott delta i mitt stressarbete tycker jag. Sänd gärna lite tid till mig om ni har nån över... jag behöver den!

Kantareller!!






det finns verkligen hur mkt som helst! verkar inte finnas nån ände på det. Gött det!

lite bilder


Möhippa för Elenor =) Det var en lyckad dag!



Hon fick sjunga in låten främling på en skiva... det lät väl sådär kan man säga ;)



För att variera sig lite med grillandet så kan man ibland göra gulasch =) Gott å enkelt!



Fiskar gör vi såklart men det går segt med fisket i år. Vet inte om det kan bero på att det är kallare i vattnet än vad det var förra året?
Har inte badat en enda gång å tänker inte göra det heller.



Lilla Bubble =) Johans brors hund. Hon är jättesöt! Fråga mig inte vad det är för ras för jag kan troligtvis inte stava till det ändå.
Men hon ser ut som en doberman i kattstorlek. Jättesöt!

Det var väl det jag hann med nu! Måste städa o fixa lite. Mamma å David kommer på besök imorrn å det ser ut som kriget här.
Vart håller ni hus förresten?? Dåligt med besök här tycker jag :P

I suck..

...at this. Iknow... but so do you ;)
Skaffa facebook så får ni mer uppdateringar!
Men hur som helst så har väl inte så mkt hänt. Jag jobbar å står i å jag måste säga att jag trivs bra!
Tyvärr är det väl så att när man väl kommer in i det så ska man sluta. 2 veckor kvar på det här vikariatet sen vet jag inte vad som händer... Vet inte om jag riktigt gillar känslan av att vara "rotlös". Jag har ju alltid hört hemma nånstans, jag har haft min trygga plats i en å samma grupp under många år å helt plötsligt ska man stå på egna ben! Det är spännande med lite nytt men på sätt å vis saknar man tryggheten.
Men som sagt så trivs jag! Dom jag jobbar ihop med är verkligen jättetrevliga :)

Bilder orkar jag inte lägga ut ikväll... dom finns på facebook ;)
Fixar det så snart jag kan.
Hoppas ni har det bra!

RSS 2.0