Gott nytt år!!

Har inte uppdaterat på ett tag men det kommer mer under veckan =)
 

Saknar sommaren

 
Grillkvällar på sjön!
Jag gillar julen men sen kan vintern vara över tycker jag :)

Tonårsmonster till salu!

Kan ev skänkas bort också. Uppkäftig, dryg, gapig, högljudd, ignorant, hänsynslös och krävande.
Några bud?
Hon har visserligen alltid varit intensiv men nu vet jag inte vad jag ska kalla det eller vad jag ska göra. Det går utför kan man säga... hon är fullkomligt hopplös!
Vissa dagar orkar jag bara inte.... jag orkar snart ingen dag!
 
 
-4,5 kg blev iaf resultatet av en veckas diet. Jag är nöjd! Men nu ska jag äta ungefär som vanligt igen å då måste träningen ta vid för att jag ska fortsätta gå ner.
Jag saknar inte pasta, bröd å potatis konstigt nog. Jag kommer fortsätta med frukt till 10-kaffet för jag känner att jag klarar mig gott å väl på det fram till lunch.
Tisdagar å torsdagar finns det kickboxning här i Gullspång så det ska jag på ikväll.
Om jag klarar att gå ner 0,5-1 kg/vecka fram till sommaren så kommer jag nå mitt slutmål.
 
 

Snöstorm och mandeldoft

En bok av Camilla Läckberg som jag inte visste fanns! Den skrevs tydligen 2006 men jag har ändå lyckats missa den. En kort bok, har inte med den övriga fjällbackaserien att göra mer än att polisen Martin Molin har huvudrollen.
Den utspelar sig bara på en å samma plats under några händelserika dagar. Boken är väl helt okej men snöstorm, blixt å åska samtidigt?! Inte helt genomtänkt va?
 
 

Dag 5, 6 och 7

Det går fortfarande åt rätt håll! Räknar med ungefär -5 kg denna veckan. När det här är över å jag börjar äta vanligt igen så ska jag fortsätta väga mig regelbundet. Borde kunna gå ner 0,5-1 kg/vecka.
Har jobbat hela helgen, delad tur i lördags och 7-16 igår vilket underlättar en del. Man äter inte så mkt när man jobbar.
 
Nä nu måste jag koka kaffe så jag vaknar å ikväll blir det mer jobb!
 

Dag 4

Börjar vänja mig vid detta. Hungern river inte lika intensivt i mig längre... nu känns det faktiskt helt okej!
-3 kg så här långt =)

Dag 3

Frukt å grönt i all ära men nu är jag inne på tredje dagen utan nåt ordentligt att tugga på!! Åt majskolvar till kvällsmat igår å det kändes som det godaste jag nånsin ätit! Men snart har halva tiden gått å jag mår förhållandevis bra. Man bör dock inte träna under en sån här vecka... eftersom dieten i princip är kalorifri så orkar man inte speciellt mycket.
Jag mår som sagt hyfsat bra men det här är ändå inget jag vill rekommendera å inget jag kommer att göra om igen.
Anledningen till att jag gör det nu är att jag måste få en rivstart. Jag kommer inte igång med nåt annat än promenader å promenader har ingen effekt på mig. Ett steg fram å två tillbaka...
 
Ikväll blir det jobb... hoppas bara det slutar snöa! Det är jättefint å jag är glad att det har slutat regna men att ta sig fram på landsbygden kvällstid är inte så lätt i det här vädret. Tur att jag bara jobbar 18-22.
 
 
 

Dag 2

Det går bättre än förväntat. Jag kan inte neka till att jag är hungrig och jag är fruktansvärt less på den där jävla soppan!! Men idag är det dag 2. En dag närmare målet!
Tänkte koka majskolvar till frukost men det sket sig... dom hade torkat sönder i frysen så det fick bli rårivna morötter å vitkål till kaffet idag! Mums...
 
Ont i hövvet har jag. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag inte ätit nåt vettigt sen i förrgår.
Men av nån underlig anledning så tycker jag ändå att det är värt allt det här.
Hungrig är jag ju konstant oavsett vad jag äter/inte äter så det är liksom inget nytt. Jag har bestämt mig.
Detta SKA gå!
 

Dag 1

Nu vet jag hur det ska göras! Inom en vecka är jag garanterad en viktminskning på ca 5 kg. Jag googlade runt o hittade recept på en soppa som sägs förbränna mer än den tillför.
Tyckte att det verkade spännande o bestämde mig för att prova.
Jag tror egentligen inte på snabba viktminskningar men tanken är bara att jag ska hålla på med detta 1 vecka för att liksom komma igång.
 
Soppan är faktiskt ganska god dessutom om man kryddar lite som man vill:
8 stora lökar
3 burkar tomater
½ stort vitkålshuvud
2 gröna paprikor
8 morötter
1 kg rotselleri
Recepten skiljer sig lite åt men det var denna soppan vi gjorde. Den ska man alltså kunna äta precis hur mycket som helst av.
Den bildar alltså inga kalorier, ju mer du äter desto smalare blir du.
 
Men så ska man följa ett litet schema en vecka också. Det går inte att äta soppan med en massa goda tillbehör som nybakt bröd osv... då har det ingen effekt!
Såhär ser våran kommande vecka ut:

Dag 1: Ät olika frukter. Alla sorter utom banan. Ät hur mycket soppa du vill. Kalorihalten är så låg att om du håller dig till receptet kan du gå ner 1350g om dagen

Dag 2: Ät olika slags grönsaker, hur mycket du vill. Råa eller kokta. Undvik ärtor, bönor och säd. Ät så mycket soppa du vill

Dag 3: Ät frukter och grönsaker, alla sorter utom banan och potatis. Så mycket soppa du vill.

Dag 4: Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas minimjölk. Så mycket soppa du vill

Dag 5: Ät 6 tomater och ca 280 - 340 g nötkött, 8 glas vatten (minst) för att jämna ut syrabalansen. Så mycket soppa du vill.

Dag 6: Ät nötkött och grönsaker, så mycket du vill. Så mycket soppa du vill också.

Dag 7: Ät och drick, mörkt ris, grönsaker, fruktsaft (utan socker), te eller kaffe under hela dagen. Så mycket soppa du vill.

 

MEN som jag fattar det här får man inte dricka kaffe förrän dag 7?!
Det tänker jag inte avstå. Aldrig i livet!! Det får gå hur det vill då, men kaffet avstår jag inte.
Detta är ju inte ett schema som man måste följa slaviskt men vill man gå ner i vikt lite långsammare kanske det här kan vara en bra soppa att äta till lunch eller kvällsmat?
Jag kommer iaf att fortsätta med soppan även efter den här veckan men inte varje dag, utan bara byta ut ett mål nån gång ibland.
Så nu kör vi då!! Frukosten idag bestod av päron, clementin och apelsin. Nu ska jag ta en kopp kaffe o sen blir det nog promenad o ikväll blir det jobb :)
 
 

RSS 2.0