Julklappar

Då var vi där igen då... 1 julklapp inköpt. Gissa vem som går ut å shoppar den 23:e december??
Har ingen aning om vad jag ska köpa till någon... har inte ens funderat på det.
Men det är gott om tid kvar så jag hinner! Man har ju många års erfarenhet av det här med att panikshoppa i absolut sista minuten så det ska nog gå bra!

Det svider ända in i själen att behöva betala tandläkaren nu bara. 1000 spänn trodde jag men fick allt pröjsa 1200!!!
Jävla timpeng... jag ska nog bli tandläkare när jag tänker efter. Nästa gång jag ska dit så kommer det kosta 3500!
Vad fasen är det som kostar??
Hur mycket material kan det gå åt till att fylla en tand? Det är ju inte precis så att jag har tänder i strl häst!!


Inte mina tänder...

Om Anders braskar

...så ska julen också braska.

Jag tycker snön är jättefin å vill absolut inte att den ska försvinna än på länge!!
Men det kunde väl vart liiiiiiite varmare?? Typ -3??
Kan man få beställa det?
Jag är nämligen inte gjord för kyla. Jag är en helt annan modell. Jag kräver värme och solljus för att jag ska fungera, så det optimala vore väl sommar året runt.

Om 2 timmar ligger jag i tandläkarstolen, 1000 kronor fattigare.
Det får bli min julklapp till mig själv i år! PRECIS vad jag önskat mig!!

Kan man mäta trötthet??

Mät det i kg, cm, procent, promille, mmol, m³ eller antal.

I vilket fall som helst så är jag tusen trött. Tusen.

Träning

Nu laddar jag för en ny vecka med träningspass!! Jävlar... ingen idé att känna sig omotiverad eller trött! Bara ge sig iväg!
Har bokat in ett träningspass/dag hela denna veckan! Alla dagar utom lördag... Samma sak gjorde jag förra veckan.

Jag är faktiskt rätt trött på mig själv. Jag bara pratar om att jag måste komma igång på allvar men jag gör det aldrig. Jag har satt upp ett mål som jag ska nå innan sommaren. JAG SKA!!
1 timma om dagen är jag faktiskt beredd att lägga på träning... då får jag prioritera bort annat oviktigt som jobb å sånt.
Ikväll blir det spinning, imorrn Box n' Kick, på onsdag Step, på torsdag spinning, på fredag gymträning och på söndag spinning igen!
Det vore la själva fan om man inte kommer igång nu...

Tatuering

Är så sugen på at göra en till. Jag vet dock inte vad jag vill ha för nåt men jag kan tänka mig nån symbolisk tatuering som den här:



Det är en ShouSymbol som står för långt liv och odödlighet. ShouSymbolen uttrycker 5 läror i Asian/Taoist-filosofin:
*Nobility (Hur man nu ska översätta det så här rakt av en sen jävla söndagkväll... nobelhet??)
*Styrka
*Visdom
*Ansvar
*Medvetenhet


Man kan se dom 4 hörnen av dessa "läror" i symbolen. Det femte elementet hittar man i mitten.
Visdom är det 5:e elementet och anses vara den läran som ska finnas i mitten av symbolen, för det krävs visdom för att veta hur man ska utnyttja dom övriga 4 elementen!

Men det är bara en tanke än så länge... jag har fler förslag.
Dessutom är jag pank å det är snart jul, jag ska till tandläkaren osv... men nån gång så ska jag!


Gammalt blir nytt



Shit vad jag ÄLSKAR den här versionen!!!

I did it again!!

Förlorade mig helt i en serie å glömde av både blogg å annat... men nu är den slut!
Jag trodde det fanns 4 säsonger men det gjorde det ju inte! Snopet när man sett alla 3 å genast ser fram emot nästa säsong...
Inspelningarna börjar tydligen nu i nästa vecka och avsnitten börjar sändas i juni 2011! Hur avlägset känns inte det??
Är ju fan flera månader!

Det är väl ungefär det enda jag har att blogga om för tillfället. Det är liksom höjdpunkten i mitt vardagsliv som i det stora hela ser ut så här:

*Går upp runt 6.30
*Jobbar
*Jobbar
*Jobbar
*Tränar
*Handlar
*Lagar mat, städar å tvättar
*Sover


And so on... Alla vardagar är samma, utan undantag! Inte undra på att man har idétorka va?!


Bara en fundering...

Råkade höra en liten bit av en konverstion när jag var i affären förut.
Jag tror att dom diskuterade mordet i Skara... det pratas rätt mycket om det här i stan nu!
Å det är ovanligt hemskt å grymt och efter vad jag förstått så var tillvägagångssättet oerhört brutalt!
Men mannen sa iaf: "Det var så hänsynslöst!!"

Jag hade god lust att lägga mig i å fråga å hur fan man mördar nån hänsynsfullt..?!

Utbildning

Så länge som jag ältat detta nu! Men nu har jag bestämt lite grann iaf. Jag tänker inte läsa upp betygen å det blir ingen socionomutbildning. Det blir för mkt läsande helt enkelt och det går inte.
Eftersom det är skyhöga antagningspoäng till den utbildningen så rekommenderade han mig att läsa om gymnasiekompetensen helt å hållet. Det skulle ta 2,5 år.
Aldrig!
Allt som allt skulle jag alltså få läsa i 6 år... minst.
Det får dom mig aldrig till.

Istället har jag börjat kika på yrkeshögskolorna där utbildningstiden ligger på 2 år.
Känns lagom och bra.
Jag kommer inte igång med pluggandet förrän i augusti då iofs, men hellre det än å läsa i 6 år...

Exakt vad jag kommer läsa vet jag inte :) men jag ska söka till flera skolor. Sen får jag helt enkelt se vad jag kommer in på!

Tänk på mig

...när ni går upp tidigt imorrn. Jag är ledig å tänker sova länge. Inte för att jag vill skryta =) Vill bara nämna det...

Efter en rejäl käftsmäll på jobbet i förra veckan så har jag nog landat ganska bra nu. På jobbet rullar allt på i sin vanliga ordning. Det är när man kommer hem till det  mörka, tysta som allt kommer ikapp.
Jag varken kan eller vill inse fakta. Det är bara så jävla orättvist!! Kom inte å säg till mig att det var skönt för henne att få somna in... för det var det inte alls!! Det var inte vad hon ville. Hon var inte klar!!!
Om någon hade mer att ge så var det hon.
Men hon dog medan hon var på topp... att bli ett vårdpaket var inte hennes grej alls. Så jag försöker tro att hon släppte taget för att slippa det.

Nu väntar jag på en hemsida som förhoppningsvis snart blir klar! Ett minnesalbum.... det här hade hon älskat! Vid sidan av sina tyger, nålar å knappar så levde hon för sina fotoalbum och kort.
Av sekretesskäl så kan jag inte lämna ut adressen men flera av er som läser detta väntar lika mycket som jag!

MEN på torsdag kommer äntligen mina flickor hem!! =) Längtar...



Nu då??

Barnen har åkt till Egypten å här sitter jag.

Tänkte att jag skulle städa ikväll. Endast för att kunna njuta av att det kommer vara en hel vecka!
Ingen intorkad frukostdisk på bordet, inga dricksglas i fönstren, inga smörpaket som jag måste slänga efter jobbet.
Ingen tvätt...Ingen som bakar å kladdar ner köket med kakao.

En aning tråkig tillvaro... men dom kommer snart hem =)

Till dig...



Idag somnade hon in. Jag orkar inte skriva nåt... jag hittar inga ord. Vet inte vart jag ska börja.
Allt jag vill säga finns redan i den här låten



Halloween

Kvällen blev faktiskt riktigt bra, trots många avhopp i sista stund!! Vi var inte många men vi som ändå var där hade roligt!
Har inte så mkt att säga egentligen så jag lägger helt enkelt bara ut bilderna =)


Jag och Louise =)



Mina bröder... Martin sminkar David



Mattias och Emma... Elenor skymtar lite



Jag och mina bröder.



Jag och David



Emil och Johan



Martina



Malin :)



Kjell



Camilla som präst :)



Chrille



Louise och Zacke



Anders och Susanne :)

Det finns inte bilder på alla tyvärr :) men det kanske är lika bra för jag orkar inte lägga ut mer nu.
Det var jobbigt!!






RSS 2.0