Tonårstjej

Läste ett så vansinnigt roligt blogginlägg om just tonåringar. En bloggande pappa som är mitt upp i det precis som jag.
Han beskrev Ida, han måste känna henne. Bl a så beskrev han hur ett tonårsdygn ser ut:
 
06-12 Natt
12-18 tidig morgon
18-24 dag
24-06 eftermiddag.
 
Exakt så är det. Vem tror ni fick för sig att spela gitarr inatt? Fullkomligt rimlig tid att utöva sina musikaliska talanger om du frågar Ida. Vill man kommunicera med tonåringen i huset så gör man det via facebook eller skype.
Johan försökte å bad henne dämpa sig.
"Chilla gubbe" svarade hon...
 
Den bloggande pappan säger också att:
"Låt alltid allt du har på dig ramla av i en hög där du står.
Har du redan placerat tallrikar, glas, rester, sopor där så betyder det att du är strukturerad.
Det är även lättare för den föräldern som jobbar i hemmet att plocka upp efter dig när allt ligger på samma plats."
 
Ida åt sin kombinerade frukost/lunch i sängen idag. Gårdagens grillade entrecote med vitlökssmör.
När måltiden var avslutad fick tallriken stå kvar i sängen. Den redan så kvava instängda lukten fick dessutom en stank av matrester å vitlök.
Där gick min gräns i alla fall o i skrivande stund vädrar jag fortfarande där inne.
 
 
 
 

SEMESTER!

ÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!
Vilket år!
Nöjd med både flytt o jobb men det blir intensivt! När jag började förra sommaren så var ju allt nytt... 3 avdelningar på Amnegården plus hemvården Gullspång.
Å INGET var som jag var van vid, varken dokumentation eller arbetssätt.
Faktum är att Lidköping ligger jävligt långt efter vad det gäller mycket.
Å nu i maj fick jag nytt vikariat... ny kommun å ännu ett nytt arbetssätt å nytt dokumentationssystem.
Faktum är Kristinehamns kommun har det bästa arbetssättet hittills.
Inga papper, inga pärmar. Allt sköts via datorn å lätt är det att lära sig!
 
Men man blir trött... mycket nytt på kort tid. Jag behöver vila.
Ni som har facebook kan följa mig lite mer där, ni andra får nog vänta rätt länge på uppdateringar.
Vi ska ut på vänern på lördag å blir borta minst en vecka
Bilder kommer ut här sen men inte förrän jag är hemma igen =)
Ha det bra tills dess!
 
Å Äwa... glöm inte att ni ska hälsa på!!

Motgång..

Vikten står still å det har den gjort några veckor nu.
Ibland är jag färdig att ge upp. Varenda jävla vecka står jag still. Det kvittar om jag tränar stenhårt eller inte alls.
Skönt å ha hittat ett bra sätt o hålla vikten på men jag är inte där än. Jag vill ner mer.
Nu är det inte så att jag är förvånad över att vikten står still. Jag vet vad jag gör för fel, men grejen är att jag har kunnat göra dom här "felen" hela tiden o ändå gå ner i vikt...
Men nu är jag 10 kg lättare å förbränner därför mindre kalorier när jag rör på mig.
 
Så nu har jag en ny plan. Jag tänker inte ge upp när jag kommit såhär långt. Aldrig!
Men nu är det semester om 1,5 vecka. Jag kommer naturligtvis att träna o äta nyttigt även då. Det är faktiskt inget krångligt att grilla kött eller fisk, göra egen kall sås å en sallad till det.
Men jag tänker inte pressa mer... uppenbarligen har jag hittat ett jättebra sätt att hålla vikten på å där tänker jag stanna i sommar.
Jag tänker dricka mitt hallonvin o goda drinkar o jag tänker inte väga maten o krångla.
 
Den 2/9 sen så börjar ett nytt intressant kapitel.
Har ni hört talas om Olga Rönnberg? Personlig tränare i Biggest loser säsong 3 bl a.
Nu är det så att hon har en sida där man kan få hjälp av henne online.
http://www.mammafitness.se/
Gå till sidan och klicka på PT Online så ser ni vad som ingår. Det är dyrt... men för mig kommer det vara värt det. Varenda krona.
På sidan finns också Före och Efter-bilder som andra har lagt upp.
 
Jag ska bara vara med 5 veckor till att börja med. 5 veckor med strikt kosthållning, inget godis, ingen alkohol o inga smörpoppade popcorn som är det bästa jag vet!
35 dagar... det klarar jag! Ska bli intressant att se vad som händer med kroppen på dom veckorna

RSS 2.0