Sviter från kräftskivan

Ja det blev en hel del ätande på kräftskivan igår...därför är jag trött idag.
För möe salt var det nog i maten också för jag törstar så hemskt!!
Pannknack hade jag halva förmiddan å vad berodde det på tro...? För hög musik kanske? Eller...?
Ja vad vet jag?!

Bilder orkar jag inte lägga ut nu för det kräver kraftansträngning i 2 steg:
1. Jag måste resa mig upp å hämta kameran
2. Jag måste koppla in den...

Därför blir det inget med det ikväll! Jag orkar liksom inte hur mycket som helst!


Så här ligger det till

Nöten är en frukt, Bananen är en ört, Äpplet är en skenfrukt/falsk frukt och Melonen är ett bär

=) Gonatt

IDOL 2010

Undrar faktiskt varför jag följer det egentligen. Ingen av deltagarna imponerar i år. Självklart finns det dom som är duktiga, det finns några som kommer bli ruskigt bra faktiskt. Men ruskigt bra å duktig räcker inte längre...
Idol har gått i många år nu å det krävs mer än att bara vara jävligt bra!
För varje säsong som går så förväntar åtminstone jag mig mer å mer...
Erik vann förra året... blir man bättre än så verkligen? Hur toppar man det? Gör man ens det...?



Nä fan... Lägg ner Idol!

*Jajagbörjartröttnapådetmenmåsteändåtitta*







True Blood



När jag såg första avsnittet, första säsongen, så tyckte jag att det var så jävla dåligt så jag var tvungen att se det i 2 omgångar för att ens orka kolla klart.
Men alla har ju pratat så gott om den så jag tänkte att jag ska försöka se några avsnitt ändå.
Tur var väl det :) För nu är det fasen bra!!

Vampire Diaries har börjat igen å på fredag börjar Supernatural =) Ååååh jag längtar!!!

Grahamsbröd i långpanna



Jag gillar inte att baka bröd. Det blir mjöl i hela köket å det är skitsvårt att torka bort det från bordet sen eftersom det då blir deg av det hela. Jag vill således heller inte använda en brödkavel eftersom det innebär ännu mer mjöl på bordet.
Degen som fastnar under naglar å mellan fingrarna är lätt ångestframkallande.

Men det här är ett bröd som inte kräver att man håller på å kladdar ner hela köket å det blir lagom med disk också = nästan ingen alls!

1 pkt jäst
5 dl ljummet vatten
25 gr rumstempererat smör
1,5 tsk salt
2 msk sirap
12-13 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl

Lös upp jästen i vattnet, blanda dom övriga ingredienserna.
Jäs ca 30 min
Lägg över degen i långpanna, strö över lite grahamsmjöl å platta ut
Skåra brödet i fyrkanter
Jäs en gång till... typ 30 min blir nog bra
Grädda i mitten... hur länge kommer jag inte ihåg, men det var nog omkring 30 min det också


Trötter

Det är jag det. Jag skyller oavkortat å stenhårt på valvakan som slutade så sent. Å hade dessutom resultatet varit till min fördel så hade jag somnat gott, men se det blev inte så.

Nu håller vi bara tummarna för att alla får vara friska å krya fram till nästa val så vi slipper leva på soc-bidrag när sjukpenningen tar slut! Men det är vi väl för all del inte berättigade att göra det heller...
Nu räknar vi ner tycker jag =)
3 år och 364 dagar kvar nu bara!

Jaha ja...

Moderaterna fortsätter styra Sverige å SD röstas in riksdagen!

Hur FAN tänkte ni nu???

UUUUT!!

Iväg med er å rösta om ni inte gjort det än!! Tänk inte att "Äsch en röst hit å dit spelar väl ingen roll?"
Jag känner MINST 20 pers som tänker så! Om bara jag känner så många som inte tänker rösta, så känner säkert DU minst lika många!
Det G Ö R skillnad så sparka ut alla som sitter hemma å inte tänker ge sig iväg!
Själv ska jag gå å hämta en av våra damer som inte själv kan ta sig till vallolkalen för att hon är rullstolsburen. Det är ju deras röster som kommer göra skillnaden... övertala dom eller tvinga dom!

Se så! Försvinn nu!

Sccchhhh

En stunds tystnad innan jag ska lägga mig. Totalt mörker å knäpptyst.
Måste fort ner i varv så jag orkar upp till jobbet imorrn. Det är faktiskt inte helt lätt att jobba till 21.30 å vara på plats kl 07 igen dagen efter.
Sover ju som en jävla kratta också (å en sån sover inte speciellt bra eller hur?)
Men! Peppar, peppar! Inatt vaknade jag bara 2 ggr å natten innan det vaknade jag bara 1 gång.

Köpte nåt preparat från hälsokosten som skulle hjälpa mig att sova. Sicket skämt! Köp aldrig den skiten... jag har överdoserat ett par ggr om helt utan resultat. Innehåller citronmeliss å lite andra naturprodukter. Tro fan att det inte funkar! Men har jag köpt dom å betalt för dom så ska jag nog fasen trycka i mig dom också!

Blir en lång dag imorrn med både jobb å barndop så det är la bäst att krypa ner snart.

C ya på söndag!

P.S Tack ÄWA för fotsalvan! Mina rivjärn till fotsulor skall snart kunna jämföras med en babystjärt!



Alliansjävlar

Moderaterna skriver på sin hemsida: "Medarbetarna är en nyckeln till en god äldreomsorg. Därför föreslår vi en särskild utbildningssatsning, ett omvårdnadslyft, som ger medarbetarna möjligheten att stärka sin kompetens eller möjlighet till ytterligare fördjupning."

I vilken verklighet lever dom?!?! Jag blir genomsvett av ilska!! Det är INGA fel på våran kompetens! Vi har gått x antal fördjupningskurser, vidareutbildningar osv. Å vad har det lett till?? Jo... inget alls!!
Vi behöver inte fler fördjupningskurser... inte i första hand iaf! Å ni ska veta att när dom här kurserna väl erbjuds så är det 1-2 personer i varje hemvårdsgrupp som får delta!! Behöver jag tala om att vi inte får lön efter kompetens?

Dom vill satsa på ett bättre omhändertagande för dom gamla påstås det. Vart tog våran plusjobbare vägen när vi bytte regering?? Hon fanns på jobbet för att sätta guldkant på tillvaron för dom gamla men jävel vad fort hon försvann när Reinfeldt kom till makten!!
Vart är friheten för dom gamla? Friheten att själva få bestämma över sin tid? Dom får vackert ta emot hjälpen från oss när vi hinner. I praktiken fungerar det alltså som så att du kan bli tvungen att lägga dig 19.30 för att vi helt enkelt inte hinner hjälpa dig senare! Nattpersonalen har häcken full redan... dom hinner inte med fler läggningar!

Spara, spara, spara!!!
Vi piskas å lockas till att bedriva verksamheten med vinst... ett plusresultat SKALL uppvisas!
Då belönas vi som duktiga små lydiga slavar... herregud det är så idiotiskt så det finns fan inte ord för det!

omfg... jag blir så arg så jag måste avsluta nu!!

Morgonkaffe



Så här en bra start på dagen ut. Jag kan inte riktigt förstå hur man kan gå upp och äta frukost utan att ta en kopp kaffe? Det är ju liksom kaffet som är avgörande för hur dagen ska bli.
Iofs är dagen redan förstörd eftersom jag ska jobba ikväll å hela helgen, men livet blir en aning lättare med kaffe.

Nä nu ska jag dra igång Spotify så jag vaknar på riktigt!!

Hur ska ni rösta?

Rösta hur ni vill men rösta INTE blått!! Länge leve valfriheten!

Nä men allvarligt... är ni för en privatisering av barnomsorg och äldreomsorg? Ska skattepengar gå rakt ner i fickan till ägarna av privata företag? Ska dom få göra stora vinster genom att skära ner på personal?
Ska man bli utan sjukpenning bara för att ett visst antal dagar har förflutit? Är du allvarligt sjuk å går igenom en större operation så kan du trots det bli utförsäkrad redan efter en vecka?! Är inte det en aning fel...?
Om du tycker att det låter vettigt, då kan du säga upp bekantskapen med mig å rösta blått!! För det där är ingen värld jag vill leva i om jag skulle bli sjuk.
Det är förresten inget samhälle jag vill vara med att bidra till öht.


Sommarbonus?

+5 kilo blev min fina sommarbonus. Inte nog med det... jag fick hälar som är vassa som rivjärn. Man kan säkert riva morötter på dom om man vill.
Frågan är om inte hälarna stör mig mer än pluskilona. Är det nåt jag hatar så är det torra fötter. Smörja för fan!!



Gomorron



Att vakna upp till sånt här väder gör mig inte piggare direkt. Hade jag fått välja så hade jag dragit täcket över hövvet å somnat om... men när fick jag senast välja att göra det??!
Idag ska det tvättas, städas å fixas. En helt vanlig dag med andra ord.

Känns som att det var nåt annat jag skulle komma ihåg att göra men det har jag nog förträngt.
Skit samma... det som kan göras idag kan lika gärna göras imorgon...tror jag!

Så nu vet ni det... Dags att ta tag i livet här nu så jag får nåt vettigt gjort!

Höstinlägg nr 1

Vad gillar ni min uppdatering här då?? Ni får säga ifrån om det blir för tjatigt med alla nya inlägg. Jag ska försöka lugna mig lite =)

Jag har träningsvärk...riktig jävla värk. Nästan som tandvärk eller öroninflammation. Vaxproppsont känner jag ju iaf till vid det här laget. Det är inte heller skönt.

Ikväll blir det jobb...HURRA!!! Men hellre det än å ligga sjuk iaf. Jag vet att ni är många snorisar där ute nu som gärna bjuder på en hostattack eller en handfull snor. Stay Away!!
Å talla inte på frukt i affären. Köp gärna frukten konserverad på burk eller vindruvor i plastaskar när du är snorig.
Sprid icke dina baciller cause if you do I will hunt you down...

Nä nu ska jag resa på mig....jag ska faktiskt dra till jobbet om 2 timmar. Jag har inte klätt mig, jag har inte borstat tänder eller på nåt vis gjort mig anständig.
Frukostdisken står orörd. Märkligt att den inte bara försvinner lika fort å mystiskt som pengarna på lönekontot?!

RSS 2.0