Bilden ja...

Den kom aldrig =)

Orkar inte lägga ut nån bild nu heller. Har haft massa annat å greja med.
Ni får nog ge er till tåls tills det blir söndag för morgondagen lär vara fullbokad.

jag är trött å orkar inte blogga eller sitta uppe... Torrt å trökit inlägg, men sån är jag. Torr, trött å trökig!

Gonatt

Sömmerska

lär jag då aldrig bli! Haha ja shit... Nu är iaf klänningen klar å jag måste säga att den blev som jag förväntat mig iaf! Dvs halvbra =) Det funkar faktiskt! Jag vill inte köpa en Hallowenklänning för 500 spänn, använda en gång å sen kasta bort.
Nu köpte jag tyg för ca 100 spänn å gjorde det bästa jag kunde. Jag la varken ner tid eller pengar på den så jag är ta mig fan nöjd!!
Jag är medveten om att jag slarvsytt mig igenom hela skiten, men det handlar om att använda den en enda kväll.
Har knappt inte nålat nåt alls hehe... bara tryckte ihop tyget å körde på :) Duger alldeles utmärkt!

Bild på klänningen kommer imorrn :P jag vill inte se den just nu. Är redan trött på den..!!


Inled mig icke i frestelse



Jag kan gå dit själv när det är dags... Tills dess uppskattar jag om ni INTE pimplar julmust i min närhet.
Det borde inte vara lagligt att ens få sälja julmust före 1:a advent. Samma sak med glögg... inte före 1:a advent! ICKE!
Men shit vad gott det ser ut.... bästa jag stänger ner

Päron

har inte ett skit med saken att göra, men jag kommer inte på nån bra rubrik. Kanske för att jag inte har nåt vettigt att komma med.

Jobbhelger suger röv... det vet vi alla vid det här laget. Enda fördelen är att jag är ledig på tisdag.
Iaf jobbledig. Sen innebär ju en ledig dag alltid städ å tvätt för min del... så avbryt mig gärna under dagen med en kopp kaffe. Det kommer behövas.

Nä usch... det kliar i ögat.
Gonatt

2 saker

skulle jag handla. En ny diskborste och smör.

Jag åkte till affären å köpte ägg!!!


Maskerad...

Om du som kvinna ska köpa en maskeraddräkt så måste du vara anorektiker. Minst.
Kjolarna är kortare än hipsters å topparna slutar strax under bh:n.
Min tanke var först att jag får la klippa till ett vitt lakan å komma dit som ett spöke. Kreativt... jag vet!

MEN så kikade jag runt lite på tradera osv å hittade en vampyrklänning som påminner lite om en klänning jag redan har här hemma!! Så jag har nu införskaffat lite tyg... det ska fästas i ryggen på klänningen och sluta runt handlederna i nån typ av armband. Det blir typ som vingar.... batwings you know...
Nån cape vill jag inte ha för då ser jag ut som Dracula å hur snygg är han??


Röd insida å svart utsida... blir nog bra fan!

Men det största problemet återstår. Nämligen symaskin. Jag tänker inte sy för hand... Då får det bli silvertejp.

Intressanta fynd

Det som göms i snö... eller damm i detta fallet
Kolla vad jag hittade på Idas rum!!

Smaskigt va?? Rätt så hög äcklighetsfaktor men va fan... den är för torr för å mögla iaf om man nu ska se det positiva i det. Får den ligga en vecka till så kan jag sälja den som tegelsten sen =)

Hepp! Nu blirä kvällskaffe! En fralla till det kanske...??

Ny familjemedlem

Den gamla ville inte vara med mer så han startade en lite mindre brand här hemma =)

Är den inte snygg??

Idag har vädergudarna blivit fullkomligt skogstokiga! Snöar så in i....!!
Visst är det fint men vad fasen... det är OKTOBER!!!

Men mina skidbackebyggande grannar är la nöjda. Nu slipper dom ju hämta snö! Nu kan dom åka utför på sin plywoodskiva hur mkt dom vill!



Sabotage!!

Nån har kastat snö på vägen!!!
Klockan var 6.30 i söndags å jag traskade till jobbet...
Efter ca 50 meter ser jag snö!! Riktig vit, vintrig, svensk snö!
Jag var tvungen att stampa på den...men jag kunde inte riktigt tro det förrän jag körde ner näven å kramade en snöboll.
Det konstiga är att någon faktiskt vart å hämtat snön...alltså släpat hem den på släpkärra bakom bilen.
Jag såg deras trädgård å jag såg släpkärran.
VARFÖR??? Fick vi inte tillräckligt med snö förra vintern kanske??
Vem fan vill sabba en fin höst genom att släpa hem snö?
Å vart hittar man den? Tar men ens hem snö å sprider ut sådär lite random i trädgården när man vet att den smälter? Dessutom kasta ut snörester på gatan...? Jag har faktiskt funderat mycket på detta men jag får ingen klarhet i det.
Förklara gärna det om du kan....


BILDBEVIS
Ska fan polisanmäla nästa gång!!! Det är INTE vinter än!!

Dimman var cool iaf =) Ungefär som att vandra genom Silent Hill.




Min vecka

har bestått av promenader... Oändligt långa promenader utan nån som helst ände!!
Utan bil å punka på cykeln!! Vad gör man då..? Lagar punkteringen..?
Nix. Man går!
Jag HATAR att greja med cyklar å vill hemskt gärna att nån gör skitjobbet åt mig! Gärna gratis...

Har för tillfället lite idétorka...kalla det skrivkramp om du vill.
Ska leta lite mer inspiration under helgen så återkommer jag på söndag kväll med nya tag!



:)

Fire!!

Min dammsugare tog eld... Skitdammsugare är vad det är! Skall icke köpa nån mer för 300 spänn. Måste ha en riktig som håller.
Självklart pajar den ju också när jag precis hade städat i burarna så jag har sågspån överallt!

Men men =) Pappa köper en till mig i för tidig julklapp så det ska la ordna sig med det! Lite surt bara...



RSS 2.0