Irriterande reklam

Få saker retar mig så mycket som dålig reklam!!

"Mekonomen direkt, det är Karin" Åååh jag HATAR henne nästan personligen!

"Då blev dä PRAJSLÄSS för däj" skriker idioten i ÖB-reklamen!

Det fula Tele2-fåret ska vi inte tala om!! Sheep/Cheap... det är bara störande. Slakta fåret!!

Transvestittjejen i Apolivareklamen!! Blir ju mörkrädd!


Reklamen med Pernilla Wahlgren då?! DEN slår nog alla rekord! Vill riva av mig håret hellre än å färga det me den skiten

POLLY!!! Åh så gott! POLLY!! Åh så gott!POLLY!!! Åh så gott! POLLY!! Åh så gott!POLLY!!! Åh så gott! POLLY!! Åh så gott!POLLY!!! Åh så gott! POLLY!! Åh så gott!POLLY!!! Åh så gott! POLLY!! Åh så gott!POLLY!!! Åh så gott! POLLY!! Åh så gott!POLLY!!! Åh så gott! POLLY!! Åh så gott!

Irriterande???

Är vi framme snart?Är vi framme snart?Är vi framme snart?Är vi framme snart?Är vi framme snart?
McDonalds reklam. Rekommenderas inte för nervsvaga individer

Lagom med snö?

Njaa... lite till får vi allt plats med tycker jag!
Tog en promenad igår å man kan faktiskt fortfarande ta sig fram på trottoaren.


Ser ni?! Finns gott om plats för ännu mer snö!


Å buskarna syns fortfarande...

Orkar inte ens vara less på det här längre. Det hjälper liksom inte... Låt det snöa å vara skitkallt ffs!
Hellre detta än regn å slask iaf!

Kladdkaka

Nu har vi bakat igen. Barnen gillar att svänga ihop en kaka å vad kan möjligtvis vara lättare än en kladdkaka?
Jag brukar alltid utgå från grundreceptet men sen är det bara fantasin som kan sätta gränser.
Igår hade vi i 2 påsar Dumlekola i smeten men det fungerar med vilken choklad som helst. After Eight, Polly eller färgglada Non Stop! Välj å vraka. Man misslyckas sällan!

Ljuvligt kladdig!!

100 g smör
2 ägg
2,5 dl socker
3 msk kakao
2 dl vetemjöl

1msk vaniljsocker

Sätt ugnen på ca 200 grader

Smält smöret först å medan det står å svalnar så kan du vispa ägg och socker pösigt.
I med kakao å vaniljsocker å rör om. Sen mjöl... blanda igen!
Till sist rör man i smöret.
Eventuellt snask brukar jag ha i det allra sista. Ös i vad som behagar. Valfri mängd!

Smörj å bröa formen om du orkar. Jag brukar använda bakplåtspapper.

Ca 20 min i ugnen... men det kan variera väldigt.

Sälen del 2

Gör ett försök igen då med dom sista bilderna.


Barnen fick åka hundspann också. Det var populärt!


Ida gör sig redo att möta kylan


Det här var sista dagen i skidbackarna. På tok för kallt! Köldeffekten uppe på toppen var -42!


Man längtar faktiskt tillbaka lite grann...


Den långa vägen hem... Jag hade trökit å lekte med kameran =) Johan körde hela långa vägen! Både dit å hem.


Måttligt roade barn

Fler bilder finns såklart men jag lägger inte ut mer än dom här. Det känns tillräckligt.


Sälen 2010

Home Sweet Home =)
Men veckan har varit väldigt lyckad! Vi är trötta och lite slitna men vad gör det? Vi har haft semester å vi har haft en jätterolig vecka! Intensiv men rolig!
Jag orkar inte skriva nåt nu så jag låter bilderna berätta...


Ida


Ibland blir man lite trött av att åka skidor...


Varm oboy och mackor är aldrig fel!


Så det kan gå! haha


Johan mitt i skidbacken. En fin men kall dag!


En knatte åkte omkull


På väg nerför





Jag och Sanna =)





Nej... vi ber inte bordsbön!




Segskalleblogg!!! Det har tagit över 1 timme att ladda upp dessa bilder.
Jag ger upp!!
Lär ju få sitta här tills månen blir blå om jag ska lägga ut alla bilder.
Så ni som inte har Facebook får vänta tills min Mongoblogg fungerar igen!
Lägger ut fler bilder imorrn... eller om 1 år... beror liksom på hur pass jävla segt å trögt det kan tänkas gå.

LEDIG VECKA!!!

EN HEL VECKA!!!

Jobbar hela dan imorrn men sen ska jag fan vara ledig i 9 HELA dagar!!
Är hos Johan i helgen och på söndag morgon bär det iväg till Sälen.
Det är obeskrivligt underbart!!

Nån uppdatering här på bloggen vet jag inte om jag hinner med under veckan men jag kanske smyger in nåt ord då o då :)

Jag ringer dig nån dag i veckan Äwa :) Du kan nog räkna med att jag vill byta den där måndagen vi pratade om.
Jag kommer nästan sakna er på jobbet... men bara nästan ;)
Sköt om er!!

Vad tycks?

Fick min nya ljusstake i silver från PartyLite =)

Den är faktiskt skitsnygg!!



Mitt Päronchampagneglas!



Det ljusgröna votivljuset doftar Honungsmelon, det röda doftar Äppelträdgård å det lilla Teljuset är Päronchampagne!

Jag är mycket nöjd!!
Hoppas ni andra blev nöjda också!!

Mamma sa att jag var sjuk

Münchhausen By Proxy är en av världens farligaste former av barnmisshandel.
Förövaren är ofta modern som hittar på eller skapar sjukdomssymtom hos sitt barn för att själv få uppmärksamhet av läkare.
Det är extremt farligt och dödligheten bland barnen är stor.

Julie Gregory är en av dom som varit utsatt för detta och överlevt.
I den här boken berättar hon om livet som dotter till en psykiskt sjuk kvinna.
Som barn tillbringade hon mycket tid på sjukhus och träffade olika läkare men ingen kunde hitta nåt fel.

Det här är en bok som jag tycker att ni ska ta er tid att läsa. Säg bara till så får ni den av mig.



Pajdeg

Mamma hade ett bra tips på pajdeg Ewa! Iofs ganska mkt smör i den också men man tillsätter Kesella å degen är MYCKET lättare att hantera!
2,5 dl vetemjöl
75 g smör
3/4 dl Kesella
Degen ska vila i kylskåpet ca 20-30 min innan den kavlas ut. Prova den!
Förgrädda i ca 10 min.

Ost och skinkpaj å Tacopaj har jag gjort nu. I lite olika varianter då... barnen äter ju inte gärna lök å sånt.

Jag blandade 1 pkt Philadelphiaost med 1 pkt Creme Fraiche å smetade ut i botten på Tacopajen


Den färdiga pajen med Jalapeno, Lök, Hot Tacokrydda och Cheddarost.
Enkelt å bra =) Sånt gillas!

Statistiken

sjunker rejält under helgen =) Ni verkar ha lärt er att jag normalt inte bloggar under helgerna!
Men nu gör jag det.
Som ni kanske ser...

För en gångs skull tänkte jag vara ute i god tid. Nästa söndag åker vi till Sälen. Så tro det eller ej men jag har faktiskt gjort upp en lång lista på allt som måste packas med.
Handlade en del av det som fattas:


Köpte 3 par sockar. Lite varmare än vanliga strumpor. Bra att ha i pjäxorna.
Lite sådär lagom fula


Ostbågar å chips!


Oboytermos. Alla mina termosar smakar kaffe av nån underlig anledning?!


Å så vin såklart =) Måste man ha till kex å ostar!


Nu är det bara invänta jobb. Skitkul att jobba lördag.
Vad skulle man annars hitta på...?



Pollykaka





Fick ett tips om denna kaka å den var nog nåt med det lättaste man kan slänga ihop!

200 gram mörk blockchoklad

100 gram smör

2 dl socker

3 ägg

1 påse Polly

½ dl vetemjöl

 

*Smält smör och chokladen.

*Vispa ägg och socker pösigt

*Blanda ner smöret å chokladen å till sist även Polly och vetemjöl

Grädda kakan i en form med löstagbar kant på 175 grader i 20-25 minuter. Låt gärna kakan stelna till dagen därpå.

 

Resultatet blev en mycket kladdig å god kaka!!

 


Dra nytta av kylan


Har varit förbannat effektiv idag! Min frys bestod till 80% av frost. Fick knacka loss en del matlådor å annat som legat lite för länge. Kastade ca 700 kg mat och resten åkte ut i påsar på balkongen. Där får dom övernatta för jag bemödar mig inte med att koka vatten å söla med kastruller hit å dit.
Är ju arktiskt klimat så varför inte passa på?
Nån jävla nytta ska väl även jag ha av kylan?!

Ljuvlig måndag

Måndag å heltidsjobb. Sen skola till kl 19.
Jobb <------> Skola
Så ser min vecka ut. Jag har iaf inga problem med att planera mina veckor om man ska se det positivt.
Antingen eller. Så blir det bara.

Vaknade 4.20 i morses (inatt) av att nån knackade på dörren! Vad glad jag blev! Vem fan kommer ens på tanken att knacka på vid den tiden??
Chansen att jag öppnar dörren är försvinnande liten. Chansen att jag vinner på lotto är större. Å det vet vi ju alla hur stor den är!




RSS 2.0