Helgen i bilder




Fick fina tulpaner!


Grillning på sjön igen



Fint väder men det var svinkallt!







Godisätande barn :)















Solnedgången var otroligt vacker



På hemväg























Fick "hjälp" av Hugo med matten =)



En aning sur å grinig liten kisse, lättretad som få.
Men han är otroligt fin å trots sitt hetsiga humör så är han för det mesta väldigt gosig!

HELG!

Äntligen!! Väntar bara på att barnen ska äta upp så åker vi till Johan sen :)

Vad har hänt med bloggen då? Allt ser helt knas ut å igår kunde jag i princip inte göra nåt alls här. Det där får dom fixa för så kan det inte se ut...
Får tro att det är ordnat tills på söndag så jag kan uppdatera lite bättre.

Have a nice helg!

Bring It On!!

Snöa för fan!! Blås å var svinkallt!!
Jag tror att vädergudarna är ute efter å knäcka mig. Det får gärna vara vinter å snö.
Men måste det innebära att man inte får se solen??
Solen är för mig den största energikällan. Det här mörkret suger så mycket kraft å påverkar mig väldigt negativt.
Jag är orkeslös!

Men det är bara å rycka upp sig =)
Till skillnad mot vad alla kanske tror så är jag faktiskt glad över att vi haft så mycket snö i vinter.
Det hade varit värre om vintern varit lika regnig och grå som den brukar vara!

Men snaaart är årets värsta månad slut!!
Det enda positiva med januari är att den tar slut nån gång. Det gör mig glad!



En hyllning till värmeljuset!

För att inte frysa ihjäl här hemma så tänder jag en del värmeljus. Det är liksom bara 17 grader inomhus så det är omänskligt kallt.


Blir faktiskt lite varmare! Framför allt om man har nästan alla ljusen i samma rum =)

Har räknat matte för brinnande livet ikväll. Just nu går det bara runt i skallen å jag vill bara sova.
Det börjar kännas att man valt att arbeta heltid å läsa samtidigt.
Jag vet inte om jag kommer läsa 2 ämnen nästa termin. Det lutar nog åt att det bara blir Matte B.
Måste orka och hinna med annat också, även om läsningen är oerhört viktig.
Jag ser slutmålet å det känns så nära.
I can almost taste it

Det var den helgen det...

Den gick fort förbi som vanligt.
I fredags gjorde vi minsta möjliga. Kollade på filmer å bara hade det allmänt mysigt :)
I lördags hade killarna en spelning i Motala och det var meningen att jag å Mia skulle hängt med.
Men hon mådde lite risigt å det är inget roligt att åka med utan henne. Känner inte en käft å då blir man sittandes nånstans å ugglar när dom spelar. Halvroligt!

Så vi gjorde lite god mat istället =)
Baconinlindad kycklingfilé med en sås som vi gjorde av Grädde, purjolök, bacon, philadelphiaost, vitt vin och chilisås.
Ris och sallad å ett glas vin till detta! Mycket gott!



Idag har vi inte gjort många knop heller. Johan var inte hemma förrän 4.30 så han har inte sovit så hemskt många timmar. Slitsamt att vara på turné ;) hehe

Hittade fina istappar som hängde ner från hustaket. Såg ganska livsfarligt ut. Spetsiga som spjut, men så otroligt fina.








Snart fyller han år också. =) Planerna smids för fullt å jag är övertygad om att det kommer bli skitbra!

Reafynd!

HA! Skam den som ger sig! Till sist lyckades även jag fynda lite på rean =)
Fick alltihop för mindre än 400 spänn!


Ett par svarta stövlar från SkoSvensson



Jeans från Gina Tricot och ett linne från Vero Moda



Armband, också dom från Vero Moda

Så jag blev faktiskt nöjd :) Tänk om det alltid vore så här billigt...
Men nu är det snart dags att dra iväg till Johan!
Uppdatering om helgen kommer på söndag kväll.
Take Care!

Trötter


Ja allt är som vanligt. Kroniskt trött. Det finns dagar då jag skulle offra min högra arm för en sovmorgon.
Man får ju aldrig sova ut! När jag är ledig så måste jag ändå upp 6.30-7 för att få iväg barnen till skolan.
Men i helgen är jag både barnledig och jobbledig.
Fredag blir nog film/myskväll. Det brukar innebära att Johan kollar på film å jag stensover!
På lördag har killarna spelning i Motala på Wetternmagasinet =) Det ska bli kul!

Soffan ser väääldigt inbjudande ut just nu!! Men det blir inget med det! Nu ska det dammsugas å tvättas!

PartyLite

Tyvärr blev det inga bilder från kvällens ljusparty. Hade inte en tanke på å slita fram kameran!!
Trevligt var det iaf =) det blir fler ggr!!
Jag beställde 2 vinglas med doft av päronchampagne. Likadana som dom på bilden fast dom jag beställde är ljusa.


Som värdinnegåva valde jag en ljusstake i silver som jag inte hittar bild på så den får ni se när jag får hem den.
Nu är jag bara trött. Snart dags att krypa ner i soffan...

Mina 2 I-landsproblem

Vi som jobbar inom hemvården har under åren bekantat oss med dom blå plasttossorna.
Såna som man trär över skorna för att inte skita ner.
Dom består av 2 saker:
1. Tunn, ugly, blå plast som går sönder omedelbart vid användning. Lågbudgetvariant å i högsta grad en engångsvara!
2. Ett gummiband som håller allt på plats. Det brukar vara det enda som är helt när en sån "påse" är förbrukad.
Det måste vara det absolut billigaste som kan tillverkas. Några ören/styck kanske.
Tydligen anser tillverkaren att gummibandet är för dyrt!! För nu finns det inget som håller dom på plats längre.
Man får liksom släpa fötterna i golvet för att inte tappa dom. Skulle man råka lyfta en fot så kliver man rakt ur sin fina plasttossa!


Å så är handkrämen på jobbet för gammal! Den gick ut i maj 2007... Dessutom luktar den illa å är skitdålig.
DAX heter den. Kladdar som fan å torkar aldrig.


update

Jag är skitdålig på att uppdatera!! Men faaan jag hinner inte!
Idag har det gått i ett. Ledig från jobbet men då skulle det städas å tvättas. På onsdag ska jag ha ljusparty här å det är inte direkt välstädat... men skit samma.
Är det nån som stör sig så städa gärna!!
Jag måste prioritera lite annat nu.
Har vart i skolan å räknat Matte 3 timmar också.

Det kommer vara så här under hela året. Men det ÄR värt det! Får prioritera annorlunda bara å då kommer städning sist!

Ser fram emot v7 =) En hel vecka i Sälen!!
Det ska bli så skönt att komma iväg å det kommer bli skitkul!

Jobbhelg

Shit vad trött jag är!!
Drog i mig flera koppar kaffe men vad hjälper det?
Skulle kunna somna på fläcken...
´
Nä jag har inget roligt alls att skriva om.
Ville bara slösa bort lite tid. Dags att sätta lite fart å göra nytta här :)

Ät en frukt!



Smaskigt namn på en frukt va?

Den usla bildkvalitén skyller jag på mobilen.

Skåpet

Idag städade jag skåpet. Ni vet det där skåpet där man lägger allt som "kan vara bra att ha" eller "jag lägger det här så länge"!
Problemet är att jag inte har ett sånt skåp... Jag har tre!
Tänk vad många pennor, linjaler, pennvässare, glödlampor, tändsticksaskar, batterier och Alvedon jag hade där inne!
Aldrig finns det en vässad penna när barnen ska göra sina läxor. När en glödlampa eller två går sönder så åker jag genast å köper en ny i tron om att jag ändå inte har nån hemma!
När barnen var febriga för ett tag sen så köpte jag 2 paket Alvedon.
Hade jag orkat leta igenom skåpet så hade jag snart upptäckt att jag redan hade 2 paket och sparat dom pengarna.
Så man kan nog dra slutsatsen att man helt enkelt sparar pengar på att städa igenom det där skåpet.

Jag vet att DU har minst ett sånt skåp oxå så sätt igång å rensa!!


FÖRE


EFTER

Ska man granska bilderna noga så ser man att jag inte gjort ett skit åt översta hyllan.
Där har jag samlat mina favoritrecept så jag tänker inte plocka undan så mycket som ett pappersark där.
Den röran där uppe kan jag leva med =)

Första dagen :)

Då var den avklarad.
3 timmars Matte!! Bara slå sig ner där å börja räkna efter ett uppehåll på sisådär en 15 år.
Men det ska väl gå det här också.
Mycket eget ansvar för arbetet. Tyvärr. Jag behöver egentligen all stöttning jag kan få för på egen hand vet jag inte om jag fixar matten.
Men läsa heltid går inte heller... har inte råd.
Tänker inte ta studielån för att läsa på Komvux. Det kommer jag få nog av om jag kommer in på högskola.

Var hos Sofia idag å fikade lite å sa hejdå. Hon flyttar till Uppsala för att läsa Teologi. Önskar henne Lycka Till!
Kommer bli tomt utan henne. Våra promenader, fikastunder, svampplockning osv...
Men det är ju inte längre bort än att vi lär ses på loven =)

Letar gardiner

...men hittar inga.
Lägger ner det där för ett tag nu. Ellos, Jotex, Hemtex å Tradera. Nothing!!
Men den som söker på nätet söker aldrig förgäves!
Jag hittade lite annat roligt :)


Det här förklädet är som gjort för mig!


Denna är cool!! En sån vill jag ha!


Dom faller nog inte min mor i smaken =) men jag tycker att dom är rätt häftiga!


Å jag hittade den perfekta filten!!

Jag och hästar

Det är ingen bra kombination! Å idag visade det sig tydligt.
Skulle hämta upp barnens kusin kl 17 i stallet. När jag kom dit var dom försenade så hon hade inte ens börjat ta av hästen all bröte.
Vem bad hon om hjälp tror ni??
-"Öhum... jag är inget bra på det här Josefin, kan du inte fråga nån annan?"
Men icke. Fanns ingen vettig själ i närheten att be om hjälp.
-"Men du ska ju bara ta av det här.." Å så försökte hon förklara för mig som inte fattar ett skit!
Allt det dära skrotet dom har i ansiktet... alla remmar kors å tvärs!! VAR i hela friden ska man börja?
-"Vänd hästen först!!!"
Omg!! Hur tar jag mig ur det här? Det var min enda tanke!
En räddande ängel dök upp å slet av hästen alltihop på 3 röda sekunder. Underbara människa!
Men sen försvann hon! Lika fort som hon dök upp från ingenstans försvann hon kvickt tillbaka dit igen.
-"Hovarna ska göras rent" sa Josefin och tittade på mig som om det var självklart!
-"Det är möjligt men inte av mig" svarade jag." Spring iväg å försök hitta nån annan."
Efter sådär en 15 minuter hittade hon två 10-åringar som fick göra klart jobbet!

Dessutom dregglade hästjä**l på min nytvättade jacka så den måste tvättas om!

Framtidens mobiltelefon

Nu kan vi snart lämna in våra gamla mobiler till museum!
Läste en artikel och i framtiden kommer telefonerna mer eller mindre ta över våra liv.

Dom nya mobilerna ska kunna registrera allt som händer med både dig själv och din omgivning.
Ska min mobil tala om för mig när jag inte mår bra??
Å hur fan ska den kunna veta nåt om min omgivning?
Ska jag kolla med min mobil på morgonen vad det är för väder?
Ska jag be den kolla vad jag har att äta till frukost och om bilen behöver tankas?
Vad händer om den går sönder?? Dör jag då? Jag kanske är så beroende av den att jag inte ens hittar hem?

Det där är fan skrämmande!!
Det kan inte på något vis vara nyttigt för oss nånsin!
Vi kommer helt enkelt inte behöva tänka själva längre.
Den kommer bli våra liv.

Dessutom böjbar...?? Ge mig EN bra anledning till varför en mobil ska vara böjbar?!

Herregud jag får huvudvärk av såna artiklar... vet inte varför jag läser dom!



Skitful om jag får säga min mening... å det får jag ju!!

Campus

Idag var jag på en informationsdag inför min egen skolstart =)
Det här kommer bli skitbra!
Så nu ska det bara köpas böcker å sen är jag redo!

Man kanske skulle ut å köpa sig en snygg skolväska oxå?? Det måste jag ju faktiskt ha =)

Dagens mest irriterande!

Bäddade rent i sängarna förut. Jag hade inte varken ork eller lust, men jag var tvungen.
Inget att haka upp sig på kanske... men varför har inte alla påslakan såna där bra öppningar högst upp?
Jag tänker på dom där 2 hålen vid sidorna, där man kan trä in händerna, för att lätt och smidigt dra påslakanet över täcket.
Så hädanefter ska jag inte köpa påslakan utan att först slita upp förpackningen å ta reda på det!

Nu vet ni det...

Ispromenad

Idag blev det en promenad på sjön med korvgrillning =)
Riktigt skönt idag om man jämför med hur kallt det var igår!!
Drygt 20 minusgrader hade vi då...

Emil hade med sig en spark som barnen snabbt la beslag på.



Det gick undan!



Ett smidigt sätt att frakta barn på :) Dom släpar ju gärna efter annars...



Grillmästarna...



I väntan på varm brasa och korvgrillning


Vaknade idag med halsont och illamående. Typiskt.
Det vill inte riktigt släppa heller. Det gör ont när jag sväljer och illamåendet sköljer över mig ibland.
Men det är nog bättre imorrn.
Då börjar jag ju läsa!! Så inget vore mer olämpligt än att bli sjuk nu.
Ser verkligen fram emot morgondagen!

Sibirisk kyla

Det här är ju löjligt!!
Snön är fin å den får gärna ligga kvar ett tag till. Det gör en mörk och dyster årstid lite ljusare.
Men den här kylan?!
Eskimåerna vet hur man klär sig.
En sån här dräkt ska jag sy =)

Sen lär jag nog fan inte frysa mer iaf!

Mammas mat

Visst smakar ALLTID mammas mat bäst??
Maten är aldrig så god som när ens mamma tillagar å kryddar på eget vis.
Sen blir man ju alltid uppassad, serverad och slipper disken. Det är skönt det också


Förrätten...en aptitretare!! Huvudrätten finns ingen bild på =) Jag åt upp den för fort!

3 dagars ledigt. Det är vad jag haft ledigt sammanlagt under jul-och nyårsveckan!
Så gissa om det ska bli gött att vara ledig nu i helgen?!
Åker till Johan på fredag. Har inte spenderat en sammanhängande helg ihop med honom sen innan jul.
Jag saknar det.

Å på måndag börjar jag läsa på komvux =)
Som jag längtar!!
Sen börjar äntligen framtiden ta form...

Mörkt å kallt

Det är mörkt konstant. Å det är lika kallt som det är svart.
Jag tappar glöden så här års. Efter alla helger med jobb så har jag ingen gnista kvar.
Jag har ingen energi. Vill inget. Orkar inget.
Jag har inte tillräckligt med semesterdagar för att ta ledigt nu heller.
Annars behöver jag verkligen en paus nu. Känner att gränsen för vad jag orkar med närmar sig.
Januari är för mig den värsta månaden på hela året.
Bortsett från lönen den 27/1 så kan jag inte komma på en enda positiv grej med den här månaden.
Den är bara lång, mörk å kall.

Men man lever dag för dag å rätt som det är så börjar det ljusna ute. Marken och luften blir varmare...
Snön försvinner och livet återvänder till skog å mark. Man hör ljud som under vintern är helt döda.
Allting med vintern är dött
Först då vaknar även jag...
Om jag bara fick en ljusglimt eller ett vårtecken...

Istid



-11 ute. Då är det ändå på min balkong, mitt på dagen och solen ligger på.
Hur kallt det är i skuggan på andra sidan huset vill jag inte veta.
Bilen vill iaf inte starta på första försöket, inte på andra eller tredje heller!
Rutorna måste jag skrapa även på insidan.
Nu går det väl an kanske... men när man ska göra proceduren kl 07 eller tidigare på morgonen så är det inte särskilt svårt att hålla sig för skratt.

Granen är fälld!!

ÄNTLISCHEN!




Kommer väl trampa runt bland barr ända till midsommar


Adventsljustakarna byttes ut mot lampor i fönstren =)
Halvdöda växter har jag oxå, men låtsas gärna som om ni inte såg det...

Jullovet går mot sitt slut. Skönt
Ska faktiskt bli gött att komma igång med vardagen igen. Har jobbat så mycket nu över alla helger så jag vill bara att det ska ta slut nån gång.
Jag är trött. Genomtrött!
All obekväm arbetstid och övertid lär ju visa sig i lönekuvertet som jag ser fram emot.
Men jag tycker ändå inte att det är värt det.
Det jag missar med familj och vänner kan inte kompenseras.
Pengarna blir bara ett plåster på såren.

Julrean

Var på stan idag med mamma å flickorna. Det skulle shoppas kläder.
Jag fattar inte vad det är för kläder dom rear ut?!?!
Tar folk verkligen på sig sånt?? Jag hittar INGET!
Kläder hittar jag. Till fullpris...

Men vi hittade lite till barnen iaf

Detta + ett svart linne till Sanna



Till Ida



Det här är också Idas.

Tack till min mamma för kläderna!

Sommar!!

Vill ha sommar illa kvickt nu!! Gärna igår!
Jag fryser helt hysteriskt mycket.
Januari är nog årets mest meningslösa månad. Inte nog med att man är pank efter julen å det är skitlångt till nästa lön, det är fortfarande lika jävla kallt å mörkt som i ett råtthål!
Det händer absolut inget alls på hela månaden mer än att man slänger ut granen å tar ner ljusstakarna så det blir om möjligt ännu mörkare!

Februari är näst intill lika innehållslös förutom att man får en hyfsat fet lön efter allt slit på nyår.
Januarilönen är förresten den bästa under hela året så den kan inte ens jag klaga på!
I år ska vi dessutom på en veckas skidsemester under sportlovet. UNDERBART!!
Är på jakt efter skidor till barnen så vet ni nån som vill sälja eller kan låna ut så hör av er!!!

Näää... sommar ska det vara. Sol och bad å 30 grader varmt. Då mår jag som bäst!




Vad fan är det för dag??

Nu känns det som om jag jobbat helg i 14 dagar. Oavbrutet.
Never ending weekend.
Lördag hela veckan.
Alla är lediga. Ingen mer än jag i hela världen som måste arbeta. Så känns det.
Johan har vart ledig sen före jul. På måndag börjar han jobba.
Då är jag ledig! På onsdag är han ledig! Då jobbar jag!
Å sådär håller det på...

Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge ;)

2010

Nyårsafton var en mysig kväll med god mat och trevligt sällskap.
Men som alla andra kvällar så gick den fort förbi. Är dock evigt tacksam att jag fick jobba kvällen idag så jag fick möjlighet att ens fira nyår!

Nyårslöften har en del frågat om.
Det är inget för mig. Tror inte på sånt. Jag vill ta det som det kommer.
Har dock ganska stora förväntningar på det kommande året. Allting sker i små steg å det går sakta men säkert framåt.

Men jag vet vad jag vill. Det känns i både kropp och själ. Jag har bestämt mig.
Mitt slutgiltiga mål ligger lite längre fram i tiden, men jag måste hålla fast vid det ändå.
Det känns avlägset nu men tiden går fort så snart är jag där.
Vi är snart där.

RSS 2.0