Tavegil

Ska jag äta ett tag nu. Jag som aldrig haft allergiska besvär nånsin. Jag tål verkligen allt. Så varför nu?
Trodde först att det var nån typ av bett för det ser ut så å det kliar lika mycket som ett myggbett och kan uppträda vart som helst på kroppen, när som helst utan förvarning.
Ingen rodnad, inget eksem... bara en svullnad som typ ett myggbett, sen blir det rött å kliar ännu mer.
Men till skillnad från ett vanligt myggbett så ger sig inte klådan.
Fick för mig att vi har vägglöss men varför skulle dom då inte bita nån annan? Bara jag som har det här.
 
Hoppas det ger sig nu annars tänker dom ge mig Betapred som är ett kortisonpreparat o det vill jag helst undvika.
Dessutom ska vi ju iväg på bröllop den 11/5 och jag har köpt en klänning. Hur snyggt är det då med rödprickiga ben?

Minus =)

-0,6 kg denna veckan så jag är hur nöjd som helst! Den 11/5 ska vi på bröllop och ett delmål är att jag ska ha gått ner 10 kg tills dess. 8 hg kvar tills jag är där så det känns väldigt, väldigt bra.
 
Nu mot jobbet!

Crossfit

Överlever jag denna träningsvärken så klarar jag nog vad som helst sen.
Många intensiva pass har jag kört men det här var nog det värsta jag vart med om.
ALDRIG NÅNSIN har jag varit så trött eller haft så ont! Jag har legat i både frossa och magplågor!
Kommer jag göra om det?
Absolut =)
Men inte än...
 

Lite segt

Men det går iaf ner... -0,5 kg denna veckan också.
Jag börjar bli otålig och vill se snabbare resultat trots att jag vet att 0,5 kg är riktigt bra.
Men det är lite lättare att ge sig ut nu och jag har provat på att springa ett par gånger och det känns helt okej.
Har ju äntligen fått mina nya skor nu också! Underbara!
 
Skrivit på papper för mitt nya vikariat nu. Känns bra å i synnerhet med tanke på att det är strejk på gång!
Har man bara en timanställning så får man inget jobb så länge strejken pågår.
Så jag hade faktiskt en himla tur som blev erbjuden detta!
Så 1 maj börjar det... sen jobbar jag där september ut så får vi se vad som händer sen :)
 

Vikariat

Blev erbjuden ett vikariat i Kristinehmans kommun från Maj till September. Det känns jätteroligt och fördelen är att jag får veta EXAKT hur jag jobbar hela sommaren. Det är bra.
Lönen är en nackdel känner jag eftersom Gullspångs kommun betalar mycket bättre plus att jag får längre resväg.
Men fördelarna överväger ändå nackdelarna och eftersom det tydligen är strejk på gång så vet jag inte om jag får nåt alls om jag inte tar den här chansen.
Sen är det ju en himla mysig hemvårdsgrupp att jobba i!
Jag kommer väl jobba nånstans runt 80-90% så drygar jag ut med nån extra dag här i Gullspång så har jag ju en heltid.
Jag har inte tackat ja än och jag bad om betänketid tills imorgon innan jag lämnar besked.

Fortsatt viktminskning

Men än är inte mål i sikte! -0.6 kg denna veckan. Helt okej!
-8,1 kg sen den 6/1. Jag är faktiskt ganska nöjd =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skit...

900 gram upp denna veckan! Jaja... med tanke på vad jag stoppat i mig under påsken så är jag knappast förvånad.
Bara ren tur att det inte var mer med tanke på att jag inte tränat mer än 1 gång heller.
Som tur är så straffar det sig direkt när jag äter för mycket. Alla är ju olika och för en del visar det sig kanske inte förrän efter 2-3 veckor... bättre å ta smällen direkt så man kan gå vidare sen.
 
Idag ska jag jobba på dagvården! Har inte varit där förut så det ska bli intressant. Vet inte om det är nåt för mig men det lär jag ju märka snart :)

RSS 2.0