Nytt jobb igen då

Eller ja... nytt o nytt... samma jobb men i en annan grupp.
Vart lite dåligt med arbete här i Gullspång så jag har gått bredvid på ytterligare ett ställe.
Hemvården det också så jobbet är detsamma men hur jag ska lära mig hitta begriper jag inte.
5 dagar fick jag gå bredvid men jag hittar fortfarande inte!
Jaja... det är bara o köra på. Man lär väl sig.
 
Möe jobb denna veckan faktiskt o det är bra för lönen var inte så rolig denna gången.
Men i lördags tog vi iaf en tur upp till Sunne o åkte skidor.
 

Annars vet i fan... det händer inte så mycket. Jag går mest o väntar på att det ska bli vår.
Har liksom ingen riktig ork till nånting. Lite sol å värme på det här nu så ska det nog bli bra =)
 
 
2 trötta flickor efter en mycket bra dag i Sunne!

Fredag

Å det innebär vägningsdag. -0,5 kg denna gången.
Konstigt hur det fungerar det där.. i Lördags åt vi tacos med tillhörande tortillas, creme fraiche m.m. Jag åt jordnötter o chips å jag drack vin!
Ändå visar vågen minus idag?! Den som kom på det här med ProPoints borde få nobelpris!
Själv tror jag att det är att jag har fått lära mig att en måltid är en måltid, en dag är en dag.
Förut har jag tänkt att "Äh jag kan lika gärna vad jag vill idag, den här dan är ändå förstörd".
Vidare sen så har jag tänkt att "Jag börjar på måndag, helgen är ändå förstörd nu när jag drack vin igår"
Så är det inte!
Sköter man sina måltider under dagen för övrigt å även dagen efter så funkar det faktiskt!
Jag blir lika förvånad varje gång men vill man gå ner i vikt så testa detta.
Här finns ju heller inga förbud som i Lchf o andra dieter. Här äter man av allt. Bara lite mindre

Fortsatt nedgång =)

0,3 kg minus denna veckan. Tänk att det trodde jag ALDRIG så som jag å Sofia åt förra helgen! För att inte tala om vinet... Jag var SÅ säker på att jag skulle ha gått upp i vikt denna veckan!
Ikväll ska det syndas igen fast inte så farligt =) Det blir tacokväll!
 

Äntligen!

Nu ser det ut som att det kan bli mer jobb! 6 av 7 dar jobbar jag denna veckan. Visst är det skönt att det inte blir för möe men att bara gå hemma å dra är inte min melodi. Jag blir rastlös!
Lite tråkigt att behöva jobba när det är sportlov men det är ju då jag kan passa på. Folk vill vara lediga å jag behöver pengarna.
 
Imorgon är det vägning. Mina arbetsbyxor som inte gick att stänga, har jag nu jobbat i hela veckan så jag måste ha gått ner.
Ska bli intressant!
 
Och ja... det är alla hjärtans dag. I mitt tycke rent fjanteri o jag vägrar göra nåt spektakel av den här dagen.
Eftersom jag inte är romantiskt lagd så drar jag strax till jobbet. Barnen får värma rester från igår å Johan får käka middag hos sina föräldrar eftersom maten inte räcker till honom :)
 

Stilla...

stod vågen i fredags. Inte ett jävla gram hade jag gått ner å efter denna helgen lär det ju inte bli bättre.
Troligtvis kommer jag ha gått upp lite grann när jag väger mig nästa gång men skit samma.
God mat, vin å gott sällskap! Det får det vara värt!
Nu blir det nya tag igen och då ska det nog rätta till sig :)
 

Ännu mer snö!

Är det inte underbart? Igår kvittrade vårfåglarna och det var sol, men idag har dom tystnat å snön minst sagt vräker ner.
Johan fyllde år i helgen och det firade vi med middag på Texas Longhorn i Karlstad. God mat och en trevlig kväll.
Tyvärr överskred jag mina propoints så mycket att jag mår dåligt av det, men det får det vara värt.
Jag äter ju normalt 26 propoints/dag men i lördags blev det 63!
Men vad gör man inte för en Irish Coffee? ;)
 
 
Förbannat gött var det!!

Jahapp

Fredag igen! -0,3 kg. Fan.. hade hoppats på minst -0,5 men I had it coming som det heter.
Fuskar man så syns det. Vågen är brutalt ärlig.
Tänk om jag kan komma igång å träna som förr men äta som jag gör nu?!
Då blir jag som en jakthund i kroppen!
 
Ja jäklar :) Framåt går det iaf men det går sakta. Nu väger jag 1 kg mer än vad jag gjorde när jag var höggravid med Sanna. Det känns väl sådär kul...
 

RSS 2.0