Liksom lite dålig på det här...

Jag glömmer helt enkelt av att skriva nåt. Eller så beror det på att jag inte har nåt att skriva om. För det har jag inte...
Allt är som vanligt. Jobb, jobb, jobb. För helvete... måste vinna på lotto snart.
Mitt vikariat går ut nu den sista september och det vore allt skönt att kunna gå i pension då.
 
Mitt personliga tränings- och kostprogram har inte dragit igång än. Jag sköt upp det till den 14/10.
Måste gå på kräftskiva först...
Men jag ÄR taggad till tusen! Jag inser ju att det här inte bara kan vara en 5-veckorsdiet utan att det här är en ren å skär livsstilsförändring. När man väl kört igång kan man inte gå tillbaka till gamla vanor igen.
Det behöver nog bearbetas hos mig ett tag o sjunka in lite mer så att skjuta upp det var ingen dum idé ändå.
 
Jag kommer avstå mycket, men jag ser det inte som att jag "offrar" något. Jag kommer kunna äta gott å njuta av livet precis som nu men med andra kostvanor o mer träning.
Prata inte med mig om 5:2 dieten bara för då kräks jag. Är det nåt jag HATAR så är det just sånt här trams!
Hetsa till både frosseri o svält på en o samma gång. Det borde förbjudas...
Kroppen är inte skapt för att svälta 2 dar i veckan.
Snacka om att lida o verkligen behöva offra sig. Dom 2 dagarna man fastar så får man äta max 500 kalorier.
Löjligt!
Det är vad jag äter till frukost...
O kom inte å säg att det har forskats i ämnet å att det har sååååå många positiva fördelar för hälsan.
Det har det inte.
Det är en trend o den kommer gå över.
 
Vad som däremot aldrig varit en trend är en sund inställning till mat.
Nu när LCHF börjar bli gammalt så är det dags igen för nästa diet. Å folk köper det! Böckerna toppar listan från plats 1-5...
Bra matvanor å sunt förnuft säljer inte så därför pratas det inte om det heller.
Jag utmanar vilken 5:2 dietare som helst... Vem får bästa resultat på 1 år?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0